Matlagningsprogrammet Mataam blir restaurang

Inför finalavsnittet av Mataam som sänds på Viafree den 3 juni startar Halebop en pop-up restaurang för en kväll. Mataam kommer att servera de fyra deltagarnas olika rätter kostnadsfritt och det finns möjlighet att boka bord för två personer, som släpps den 20 maj klockan 11.00.

– Eftersom Mataam betyder just restaurang vill vi ta tillfället i akt att fira finalavsnittet med en riktig restaurang som fler får tillgång till. Förhoppningsvis kan vi ge något tillbaka till våra mest hängivna tittare, säger Hanna Myrling, Media & Marketing Manager Halebop.

Restaurangen som ligger i Slakthusområdet kommer att ha öppet en kväll där gästerna kommer att kunna äta mat lagad av deltagarnas. Allt från afro-karibisk och grekisk till eritreansk och sydamerikansk mat. Helt kostnadsfritt.

Bordsbokningen öppnar klockan 11.00 den 20 maj och det är först till kvarn som gäller. Bokar gör man genom att mejla hej@obeyapr.se.

Mataam sänds varje måndag fram till den 3 juni på halebop.se/mataam, Filip Dikmens YouTube-kanal och Viafree.

Om Mataam
Mataam – jakten på nästa kebabpizzan är Sveriges nya matlagningstävling. Under sex fullmatade avsnitt tävlar fyra deltagare under ledning av programledaren Filip Dikmen, som är känd som komiker på Instagram och YouTube. Vid sin sida har han de tre eminenta experter, tillika jurykollegor, Nidal Kersh, Zeina Mourtada och Andra Farhad som kommer ge deltagarna proffsrådgivning både inom matlagning och entreprenörskap under resans gång.

För mer info, kontakta:
Johanna Sahlman, Head of Halebop, johanna.sahlman@halebop.se, 072-540 66 60

Halebop är en av Sveriges största mobiloperatörer. Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste kunder som surfar och ringer i Sveriges bästa nät. Halebop tror att det lönar sig att vara schysst och möta kunderna på deras villkor, därför har vi bland annat dygnet runt öppet i vår support, alltid bra deals och ger service på flera språk.