Mätta och varma magar ger glad personal under alpina VM

Under långa dagar, hårt jobb och kallt väder måste alla som jobbar med alpina VM se till att fylla på energidepåerna emellanåt. Förutom de nyttiga och mättande måltider som serveras från Åre 2019s egna kök kommer våra sponsorer hjälpa till med att hålla energin (och humöret) uppe hos alla som jobbar.

Det kostar energi att skapa världsmästarföre i backarna. Foto: Nisse Schmidt (endast för redaktionellt användande)

På ett stort idrottsevenemang kan det lätt hända att de som arbetar bakom kulisserna går ifrån den normala arbetsdagen med lunchpaus och fika. Ofta kombineras tidiga mornar med sena kvällar och hårt jobb däremellan. För att undvika blodsockerfall och trötthet krävs regelbunden energipåfyllning.

Alla de nära 1400 frivilliga som ställer upp som volontärer och i andra funktioner under världsmästerskapen är schemalagda och jobbar inte mer än åtta timmar per dag. Men med starka intryck och intensivt arbete är det lätt att tappa både energi och tempo. Därför får Åre 2019 hjälp av våra sponsorer med den saken.

– Maten till volontärerna är av bästa kvalitet och våra sponsorer bidrar till en guldkant för våra frivilliga. Vi kommer ha ett Mood Managing Team som kommer att leverera energibars, varmt kaffe och funktionsdryck när det behövs som bäst. I vår ambition att ha ett gott värdskap är detta en möjlighet som garanterat kommer att uppskattas av våra 1400 volontärer, säger Karin Stolt Halvarsson, Media & Broadcasting Manager.

Det viktigaste är att se till att sova ordentligt, äta bra och givetvis genom att ha roligt under mästerskapet. Men under dagarna kan det både vara trösterikt och nödvändigt att få sig något mindre i magen då och då. Våra sponsorer Löfbergs och Nocco hjälper till att fylla på energidepåerna med kaffe, funktionsdryck och bars mellan måltiderna och att hålla de som arbetar utomhus varma.

Våra sponsorer tillhandahåller ett komplement till de måltider som serveras från Åre 2019s egna kök där 100 personer kommer att servera media, besökare, volontärer, personal med flera.

Läs mer om Åre 2019-köket här