Mattias Hersby till Schibsted Marketing Services – går in i svenska ledningsgruppen

Mattias Hersby rekryteras till rollen som Head of Business Development & Operations och fyller därmed den sista platsen i annonsorganisationens svenska ledningsgrupp. “Med över 20 år i mediebranschen blir Mattias ett starkt tillskott i arbetet med att bredda erbjudandet mot den svenska marknaden”, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.

Mattias Hersby rekryteras till rollen som Head of Business Development & Operations för Schibsteds svenska annonsorganisation.

För Schibsted Marketing Services blir Mattias Hersby en viktig del i det pågående arbetet att utveckla det kreativa och kundanpassade erbjudandet, samt att stärka relationen ut mot mediebyråer och partners. Mattias ansvarsområde kommer bland annat innefatta att förbättra arbetsprocesser och effektivisera marknadsbearbetningen.

– Mattias breda erfarenhet från byråsidan, och därmed goda förståelse för kraven som ställs på säljsidan, kommer att vara en otrolig tillgång för oss. Han har även gedigen erfarenhet av att arbeta på tvärs över olika industrier, vilket kommer väl till pass i vårt ökade branschfokus, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.

Mattias kommer närmast från mediebyrån Zenith’s huvudkontor i London som International Business Director. Han har även haft flera betydande poster inom Publicis Media-koncernen, däribland som vice VD på Zenith i Sverige och som Europaansvarig för Daimlerkontot inom Publicis Media Tyskland.

– Schibsted är ett stort mediehus med starka varumärken där det kommer bli väldigt roligt att vara med och påverka. Nu när mediebranschen genomgår stora förändringar känns det inspirerande att vara med på den resan, där jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter både från Sverige och utomlands, säger Mattias Hersby.

Mattias tillträder sin nya roll den 2 december.

Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services. Tel: 070-615 25 14. E-post: joakim.flodin@schibsted.com

Mattias Hersby, tillträdande Head of Business Development & Operations, Schibsted Marketing Services. Tel: 073-920 67 54. E-post: mattias.hersby@gmail.com

Karin Pettersson blir ny kulturchef på Aftonbladet5.12.2019 09:02:24 CETPressmeddelande

I januari 2020 tillträder Karin Pettersson som ny kulturchef på Aftonbladet. ”Hon är en lysande publicist, skribent och debattör. Karin Pettersson brinner för vår tids största fråga, digitaliseringen och plattformarna och de omvälvande förändringar vi står inför. Hon är en intellektuell person med kvällstidningens glimt och känsla för läsaren. Jag ser fram mot en modig, samtida och framtida kulturjournalistik”, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.

SvD och Visual Art tar Bragdguldet till svenska folket28.11.2019 09:04:23 CETPressmeddelande

Svenska Dagbladets Bragdguld är Sveriges finaste idrottspris. Nästa vecka tillkännages vinnare för 95:e gången, men i år på ett helt nytt sätt. Med start idag börjar nedräkningen till tillkännagivandet på drygt 900 digitala skärmar runt om i Sverige. ”Bragdguldet är redan en angelägenhet för många, nu berättar vi om det för ännu fler”, säger Anna Careborg, SvD:s publisher och bragdnämndens ordförande.