Mattias Ragnegård från Nässjö invald i Vårdföretagarnas styrelse

På Vårdföretagarnas årsmöte valdes Mattias Ragnegård från Nässjö in i styrelsen för bransch personlig assistans.

Mattias Ragnegård har lång erfarenhet av personlig assistans ända sedan starten 1994. Han arbetar som affärsområdeschef på Frösunda omsorg som är en av Sveriges största anordnare för personlig assistans.

-När personlig assistans är satt under hård press med hot om vinstbegränsning från regeringen och med uteblivna ersättningar från Försäkringskassan känns det extra viktigt att ta plats i styrelsen. Jag vill också bidra till att stärka yrkesrollen personlig assistent som en del i kvalitetsarbetet, säger Mattias Ragnegård, nyvald styrelseledamot i Vårdföretagarnas styrelse för personlig assistans.