Maud Karlsson har en dold agenda...

Fredagen den 3 april öppnas dörrarna återigen till A la Maud på Uppsala Konsert & Kongress. Maud Karlsson bjuder in publiken till den kaxiga, välkomnande och proffsiga talkshowen som har konsten i fokus. Tema för kvällen: Dold Agenda

– Mission impossible. Agenda 2030. Vad gör vi lokalt? Det är några av inspirationskällorna för mig den här omgången, berättar Maud Karlsson.

Under kvällen associerar Maud fritt kring temat, där det omöjliga blir möjligt och där det dolda kikar fram. Som vanligt blir programmet späckat av gäster från när och fjärran där konst, musik och dans samsas med samtal. Och den här gästlistan går inte av för hackor!

– Som alltid är jag så stolt och glad över att kunna dela med mig av mina kollegor och presentera nya och nygamla stjärnor för Uppsalaborna, säger Maud Karlsson.

Emmy Apetrea har länge varit en doldis men nu träder hon äntligen fram med sin härliga sångpipa och grooviga stil och släpper ny musik på Spotify, och vi på A la Maud får höra hennes låtar live för första gången med husbandet Funky Aladåb vid sin sida: Coste Apetrea, Peter Eyre, Valle Magnusson och Stefan Blomquist.

Den italienske prisbelönta koreografen Fabio Liberti, denna gång tillsammans med uttrycksfulla dansaren Arina Trostyanetskaya från Ryssland, delar en koreografisk process med publiken och bjuder på kreativitet i kroppar och dans. Skräddarsytt för A la Maud!

Den samiska allkonstnären Ola Stinnerbom delar med sig av sitt gedigna arbete och sin historia.

Uppsalabreakare Felix Luttinger, Emil Rönnqvist, Robin Leo och Alexander Ackzilla Sahlholm will knock your socks off!

Och... en spännande, viktig och halvdold process kommer pågå under kvällens gång med avstamp i en fråga från Uppsala kommuns hållbarhetschef Laura Hartman. En samtalsgrupp bestående av fritidsledaren och fotbollstränaren Jerry Shamge, företagaren/entreprenören Adam J Westerling, journalisten Lotta Frithiof, filosofen Maria Svedberg m fl ger sina inspel kring den hemliga frågan.

– Jag letar ständigt nya och annorlunda ingångar till viktiga frågor och har ambitionen att talkshowen spiller över och utanför sina 90 minuter på UKK, säger Maud. Den här gången har jag, i samarbete med Uppsala kommuns hållbarhetschef Laura Hartman, formulerat en fråga som en grupp Uppsalabor med olika perspektiv, får samtala fritt om under 60 minuter för att sedan dela sina tankar med oss på scenen.

www.maudsart.se

Maud Karlsson, foto: Pontus Eklund