Max Wallenberg ny presschef på Arla

Max Wallenberg tillträder idag tjänsten som presschef på Arla Sverige.

Max Wallenberg, presschef Arla Sverige

"Max Wallenberg axlar en central och viktig roll inom Arla. Han har lång erfarenhet från strategiskt press- och opinionsarbete från olika organisationer och myndigheter. Det kommer att vara en stor tillgång eftersom Arla som Sveriges största matproducent har en betydande röst som samhällsaktör. Jag är mycket glad över att vi har rekryterat Max, och ser fram emot att börja jobba tillsammans", säger Caroline Starck, kommunikationsdirektör Arla Sverige.

”Jag ser verkligen fram emot att bli en del av ett av världens största bondeägda mejeriföretag, och därmed få möjligheten att arbeta med ödesfrågor som hållbar mat, en robust livsmedelsförsörjning och en levande landsbygd”, säger Max Wallenberg.

Max Wallenberg kommer närmast från en roll som presschef på Kronofogden. Han har också bland annat haft liknande befattningar inom Försäkringskassan och arbetat på Saco som kommunikationsstrateg.

Max Wallenberg kommer att ingå i kommunikationsavdelningen och rapportera till Caroline Starck, som sitter i ledningsgruppen för Arla Sverige.

Max Wallenberg, presschef Arla Sverige

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 8 900 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla tolv mejerier i Sverige som drivs till 100 procent på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.