Med ändamålet att främja en neutral och rättvis kreditkortsmarknad

Kreditkortsmarknaden växer stadigt och utbudet förändras på en årlig basis. För konsumenter innebär det dels större valmöjligheter men också ökade svårigheter med att hitta rätt kreditkort. Något Bästakreditkortet.se nu är inställda på att åtgärda med konsumentinriktade och opartiska jämförelser av kreditkort.

I likhet med alla finansiella marknader i Sverige är kreditkort strikt reglerade. Det innebär att alla de kreditgivare som är aktiva i landet är säkra och pålitliga. Samtidigt varierar deras tjänster, villkor och utbud markant från varandra, varför man inte bara kan välja första bästa kreditkortet. Situationen försvåras ytterligare av oärliga aktörer som rekommenderar de kreditkort som ger aktören i fråga störst avkastning istället för de kreditkort som är bäst för konsumenten.

“Vi såg en tydlig brist på ärliga jämförelser av kreditkort baserat på kundens krav och behov. Rekommendationer av bank- och kredittjänster bör alltid ske på en objektiv grund och inte med förtur för ett eget vinstintresse” - berättar Matyas Dios, som står bakom sajten. Att marknaden idag domineras av ett fåtal aktörer som alla rekommenderar samma kreditkort har bidragit till att skapa en orättvis marknad där konsumenten står som den enda förloraren.

Företaget som driver Bästakreditkortet.se har mångårig erfarenhet från att driva liknande jämförelsesajter inom olika nischer, bland annat finans. Genom detta arbete har man byggt upp en förståelse för hur viktigt neutrala och konsumentorienterade jämförelser är, något de idag aktivt arbetar med att främja.

Genom en webbplats utformad efter hur kreditkort används i vardagen har man skapat en möjlighet för konsumenten att enkelt jämföra de kreditkort som bäst lämpar sig för deras behov och rutiner. Personer som reser mycket kan exempelvis snabbt få en översikt över de bästa resekorten, kör man mycket bil kan man jämföra kreditkort som ger bonusar på bensinmackar, och shoppar man ofta på nätet finns kreditkort med bonusprogram hos e-handlare.

Utöver jämförelser har man även skapat detaljerade recensioner av de ledande kreditkorten på den svenska marknaden där all information om villkor, månadskostnader, förmåner och nackdelar presenteras utan filter. Allt för att konsumenten själv ska kunna utbilda sig innan hen ansöker om ett kreditutrymme.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Matyas Dios

Ansvarig för bästakreditkortet.se

Matyas@diosinvest.se

Laddningsbox.se - kunskapsportalen som hjälper konsumenter att hitta rätt elbilsladdare18.8.2021 14:53:39 CEST | Pressmeddelande

Den nya elbilstrenden växer sig allt starkare efter att allt fler konsumenter satsar på ett mer klimatvänligt liv. Samtidigt som fler elbilar säljs går också försäljningen av laddboxar nu upp till rekordhöjder. Men att som konsument hitta rätt i djungeln av laddboxar är fortfarande svårt. Antalet installationsföretag och laddenheter på marknaden blir allt fler och att som konsument hitta rätt typ av laddbox blir allt mer krångligt.