Med anledning av branden i Stora teatern i Norrköping

Under torsdagsmorgonen upptäcktes en brand i Stora teatern i Norrköping där Östgötateatern har verksamhet

Foto: Norrköpings kommun

Räddningsarbetet pågår fortfarande. Ännu finns ingen information om vad som orsakade branden.
– Det är med stor sorg som vi ser en av Norrköpings och Norrevos finaste byggnader i brand. Först när räddningsarbetet avslutas kan vi utvärdera skadornas omfattning, säger Susanna Roback, VD Norrevo Fastigheter.

Norrevo är i nära dialog med Östgötateatern.
–Det får gärna brinna av kreativitet på en teater, men inte av lågor. Vi vet ännu inte vad det kommer att innebära för planeringen av vår verksamhet, men vi hoppas kunna genomföra Faust II-premiären som planerat den 21 september, säger Nils Poletti, Östgötateaterns teaterchef.

Daniel Ackermann,
Titel: Kommunikationsansvarig Norrevo Fastigheter