Med anledning av flygbolaget Nextjets konkurs: BRA erbjuder Nextjets resenärer från Göteborg ombokning för 498 kronor

Tidigare idag meddelade flygbolaget Nextjet att de försatts i konkurs. Inrikesflygbolaget BRA erbjuder därför Nextjets resenärer från Göteborg möjlighet att boka om sina biljetter i mån av plats 16-20 maj.

– Flygkonkursen är oerhört olycklig och något vi djupt beklagar. Vi vill samtidigt sträcka ut en hand till alla strandade flygresenärer den närmaste tiden, säger Christian Clemens som är vd för inrikesflygbolaget BRA.

Med anledning av konkursen, erbjuder BRA strandade Nextjetresenärer med avresa 16-20 maj på sträckorna Umeå-Göteborg, Göteborg-Umeå, Sundsvall-Göteborg eller Göteborg-Sundsvall att boka om till BRA för 498 kronor inklusive skatter och avgifter.

För ombokning kan BRAs Kundcenter kontaktas på tel 0771-44 00 10. Uthämtning av biljett görs mot uppvisande av Nextjetbiljett med utresedatum 16-20 maj på en av BRAs avreseflygplatser.

Priset gäller enkel resa, oavsett biljettyp hos Nextjet och i mån av plats.

BRAs flygningar går alla via Stockholm Bromma, vilket innebär ett snabbt byte på Bromma flygplats.

För mer pressinformation:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.