​Med anledning av flygbolaget Nextjets konkurs: BRA erbjuder Nextjets resenärer från Sundsvall ombokning för 498 kronor

Tidigare idag meddelade flygbolaget Nextjet att de försatts i konkurs. Inrikesflygbolaget BRA erbjuder därför Nextjets resenärer från Sundsvall möjlighet att boka om sina biljetter i mån av plats 16-20 maj.

– Flygkonkursen är oerhört olycklig och något vi djupt beklagar. Vi vill samtidigt sträcka ut en hand till alla strandade flygresenärer den närmaste tiden, säger Christian Clemens som är vd för inrikesflygbolaget BRA.

Med anledning av konkursen, erbjuder BRA strandade Nextjetresenärer med avresa 16-20 maj på sträckorna Umeå-Göteborg, Göteborg-Umeå, Sundsvall-Göteborg eller Göteborg-Sundsvall att boka om till BRA för 498 kronor inklusive skatter och avgifter.

För ombokning kan BRAs Kundcenter kontaktas på tel 0771-44 00 10. Uthämtning av biljett görs mot uppvisande av Nextjetbiljett med utresedatum 16-20 maj på en av BRAs avreseflygplatser.

Priset gäller enkel resa, oavsett biljettyp hos Nextjet och i mån av plats.

BRAs flygningar går alla via Stockholm Bromma, vilket innebär ett snabbt byte på Bromma flygplats.

För mer pressinformation:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Bromma, Malmö och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö. Med sina 2,2 miljoner passagerare årligen, främst affärsresenärer, har BRA en marknadsandel om cirka 40 procent. Enligt Svenskt Kvalitetsindex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle till sin flygresa. Som enda flygbolag med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj.

Abonnera på våra pressmeddelanden.