Med CUPRA Competitión står teamet redo att försvara mästerskapsledningen på Mantorp

PWR Racing och SEAT Dealer Team går in i ett rekordjämnt slutspel på Mantorp Park. Förarna, regerande mästaren, Robert Dahlgren och Mikaela Åhlin-Kottulinsky ser utmaningarna men också potential i sina nya bilar, CUPRA Leon Competitión, båda inkl. teamet står redo att försvara mästerskapsledningen.

Teamet är redo att försvara mästerskapsledningen.

Årets STCC-säsong går in i slutskedet och PWR Racing - SEAT Dealer Team har i skrivande stund fullt upp med förberedelserna på Mantorp Park för att försvara mästerskapsledningen. Regerande svenska mästaren Robert Dahlgren leder mästerskapet med tolv poäng efter dubbelseger med sin CUPRA förra deltävlingen.

Teamet, som tävlar med helt nya CUPRA Leon Competición, har tagit totalt tre segrar under sex race. Flest av alla team.

"Vi har haft en oerhört stark första halva av säsongen. Speciellt med tanke på att vi arbetar med en bil som är helt ny för oss. Det är en riktigt vass bil med mycket potential." säger Robert Dahlgren.

Två racehelger och totalt sex race återstår när en säsong förkortad på grund av Covid-19 ska avgöras inom loppet av nio dagar.

"Det blir oerhört viktigt att prestera på en jämn nivå de här två racehelgerna. Det är väldigt speciellt att halva mästerskapet avgörs på såhär kort tid. Det sätter verkligen alla team och förare på prov. Vi ser alla fram emot utmaningen." säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

"PWR Racing - SEAT Dealer Team har haft en stark säsongsstart med nya CUPRAn, verkligt imponerande! Nu önskar vi på CUPRA/SEAT Sverige teamet ett stort lycka till inför avgörandet av årets mästerskap." säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA/SEAT Sverige som också meddelar att CUPRAs unika och första helt egenutvecklade modell, CUPRA Formentor, för första gången nått svensk mark och givetvis också kommer att finnas med på Mantorp Park.

Teamet är redo att försvara mästerskapsledningen.
Robert Dahlgren
Mikaela Åhlin-Kottulinsky
Ladda ned bild
Nya CUPRA Formentor, märkets första helt egenutvecklade modell besöker Mantorp Park i helgen.
Ladda ned bild

CUPRA är ett bilmärke hörande till SEAT-koncernen, baserat på modern design och sportig prestanda för sina eldrivna modeller. Sedan lanseringen som ett fristående bilmärke 2018, har försäljningen skjutit i höjden – med närmare 25 000 bilar sålda, redovisade CUPRA en tillväxt på 72% 2019 jämfört med året innan. 2020 lanserar företaget sina första egenutvecklade modeller – CUPRA Leon och CUPRA Formentor – på marknaden. Det finns ca 320 speciella försäljningsställen för CUPRA runt om i världen.

CUPRA passade på att fira sin 2-årsdag med invigningen av nya huvudkontoret ”CUPRA Garage” i Martorell (Barcelona), en anläggning på 2 400 m2 precis intill SEATs högkvarter. CUPRA har också en egen fabrik för tävlingsbilar, CUPRA Racing Factory, som bl.a. utvecklat den första helt eldrivna standardvagnsracern ”CUPRA e-Racer”.

Förutom att bli FC Barcelonas exklusiva bil- och mobilitetspartner har CUPRA bildat ett elitlag av ambassadörer, inklusive de svenska mästarna Mattias Ekström och Mikaela Åhlin-Kottulinsky samt den tyske målvakten Marc ter Stegen.

Med STCC-titeln inom räckhåll står CUPRA förarna med team redo inför helgens batalj8.10.2020 17:30:54 CESTPressmeddelande

SEAT Dealer Team, PWR Racing och CUPRA Leon Competitión står redo för säsongens sista batalj och avgörandet av STCC 2020. CUPRA-föraren och regerande svenska mästaren Robert Dahlgren ligger trea i mästerskapet, med mästerskapstiteln inom räckhåll. Skulle PWR Racing och Dahlgren lyckas ta hem titeln blir det den tredje förartiteln i STCC för Dahlgren, teamet och CUPRA.

CUPRA inviger sitt första CUPRA Garage i Europa och avslöjar sitt deltagande med ABT i Extreme E16.9.2020 09:42:54 CESTPressmeddelande

Under invigningen av Europas första CUPRA Garage avslöjade CUPRA att man går in som första bilmärke tillsammans med ABT i Extreme E-serien. En offroad racingserie med fem lopp som genomförs i extrema miljöer med ett unikt fokus på elektrifiering, hållbarhet och jämlikhet. Startskottet går i början av 2021 och svenska mästaren Mattias Ekström blir en av förarna.