Med Dackonline.se och Continental på Land Rover Experience-resa till Island

Kunder hos Dackonline.se och Continental kan se fram emot en mycket speciell tävling: Mellan den 1 och den 30 april 2017 lottar Europas största däckhandel på nätet tillsammans med premiumdäcktillverkaren ut 16 platser till Land Rover Experience-resan till Island. Den 30/8 till den 4/9 2017 gäller sen: bort från vardagen och ut på Islandsäventyret. Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält – den ultimata offroad-utmaningen för både människa och bil. Hänförande vilda landskap och naturskådespel, från vulkaniska sjöar via gejsrar och vattenfall till gigantiska glaciärer, väntar på att upptäckas. Resa tur och retur, hotellövernattningar och transport är redan inkluderat för alla deltagare.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170420006135/sv/

Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält (Photo: Business Wire)

Alla som under kampanjtiden köper minst två Continentaldäck hos Dackonline.se kan delta – erbjudandet gäller alla storlekar och profiler. Registrera dig enkelt i samband med betalningen, svara dessutom på en liten fråga, och med lite tur är du där. Kampanjen pågår i totalt 16 europeiska länder, där en vinnare dras i varje land.

Hos Dackonline.se hittar kunder ett stort urval av Continentaldäck. Den renommerade tillverkaren är ett av de ledande märkena i världen och erbjuder premiumprodukter för alla fordonsklasser. Den som fortfarande är i behov av en uppsättning nya däck lagom till våren, hittar hela sortimentet av sommardäck från renommerade tillverkare hos Dackonline.se. Via den praktiska sökfunktionen hittar kunder snabbt och direkt fram till rätt produkt.

Mer information om tävlingen finns under http://www.dackonline.se/continental-landrover-experience-tour-2017.html.

Om Dackonline.se

Hos Dackonline.se kan intressenter välja bland mer än 100 däckmärken och över 25 000 däckmodeller; häribland även de aktuella testvinnarna. Däck för personbilar, motorcyklar samt lastbilar, nyttofordon och bussar hör till produktgruppen, liksom kompletta hjul, fälgar och reservdelar samt tillbehör till personbilar. Särskilt praktiskt: De nya däcken levereras snabbt och utan kostnad*** till den adress du önskar. Särskilt bekvämt för köpare hos dackonline.se, är möjligheten att kunna få sina däck sända direkt till en av alla 1.500 monteringspartners utan extra kostnad. Flera av de samarbetande verkstäderna erbjuder även ytterligare tjänster kring däck.

***från två däck

Handla däck online:

www.reifendirekt.de, www.reifendirekt.at, www.reifendirekt.ch och www.123pneus.ch www.autobandenmarkt.nl, www.123pneus.fr, www.mytyres.co.uk, www.gommadiretto.it, www.neumaticos-online.es och i många fler Delticom-nätbutiker.

Däcktester: www.dacktest.com

Information om företaget: www.delti.com

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare5.9.2017 09:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete. – Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met. – The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the M

Nu ännu enklare att hitta rätt däck! Mcdackonline.com – nya funktioner och modern design, optimerad för mobil visning4.9.2017 15:27Pressmeddelande

Mcdackonline.com har genomgått en “ansiktslyftning” samtidigt som sökfunktion och produktsortiment utvidgats. Den nya utseendet på webbplatsen ger bättre överblick och erbjuder dessutom nya användarvänliga funktioner som gör köp online hos Mcdackonline.com ännu bekvämare. Eftersom allt fler besökare använder mobila enheter när de handlar på motorcykeldäck, (som drivs av Europas största webbutik för däck, Delticom), så är den uppdaterade sidan responsivt utformad och därför optimerad för visning på smartphones och surfplattor. Responsivt utformade webbsidor anpassar sig automatiskt till storleken på aktuell skärm, så att hela innehållet ses tydligt också på mindre skärmar. Det är nu väldigt enkelt att söka efter passande motorcykeldäck. Du hittar nu ett urval tillåtna fram- och bakdäck direkt i sökfönstret genom att antingen filtrera på däckdimension eller – och det är alldeles nytt – motor