Business Wire

Med Dackonline.se och Continental på Land Rover Experience-resa till Island

20.4.2017 16:04 | Business Wire

Dela

Kunder hos Dackonline.se och Continental kan se fram emot en mycket speciell tävling: Mellan den 1 och den 30 april 2017 lottar Europas största däckhandel på nätet tillsammans med premiumdäcktillverkaren ut 16 platser till Land Rover Experience-resan till Island. Den 30/8 till den 4/9 2017 gäller sen: bort från vardagen och ut på Islandsäventyret. Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält – den ultimata offroad-utmaningen för både människa och bil. Hänförande vilda landskap och naturskådespel, från vulkaniska sjöar via gejsrar och vattenfall till gigantiska glaciärer, väntar på att upptäckas. Resa tur och retur, hotellövernattningar och transport är redan inkluderat för alla deltagare.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170420006135/sv/

Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält (Photo: Business ...

Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält (Photo: Business Wire)

Alla som under kampanjtiden köper minst två Continentaldäck hos Dackonline.se kan delta – erbjudandet gäller alla storlekar och profiler. Registrera dig enkelt i samband med betalningen, svara dessutom på en liten fråga, och med lite tur är du där. Kampanjen pågår i totalt 16 europeiska länder, där en vinnare dras i varje land.

Hos Dackonline.se hittar kunder ett stort urval av Continentaldäck. Den renommerade tillverkaren är ett av de ledande märkena i världen och erbjuder premiumprodukter för alla fordonsklasser. Den som fortfarande är i behov av en uppsättning nya däck lagom till våren, hittar hela sortimentet av sommardäck från renommerade tillverkare hos Dackonline.se. Via den praktiska sökfunktionen hittar kunder snabbt och direkt fram till rätt produkt.

Mer information om tävlingen finns under http://www.dackonline.se/continental-landrover-experience-tour-2017.html.

Om Dackonline.se

Hos Dackonline.se kan intressenter välja bland mer än 100 däckmärken och över 25 000 däckmodeller; häribland även de aktuella testvinnarna. Däck för personbilar, motorcyklar samt lastbilar, nyttofordon och bussar hör till produktgruppen, liksom kompletta hjul, fälgar och reservdelar samt tillbehör till personbilar. Särskilt praktiskt: De nya däcken levereras snabbt och utan kostnad*** till den adress du önskar. Särskilt bekvämt för köpare hos dackonline.se, är möjligheten att kunna få sina däck sända direkt till en av alla 1.500 monteringspartners utan extra kostnad. Flera av de samarbetande verkstäderna erbjuder även ytterligare tjänster kring däck.

***från två däck

Handla däck online:

www.reifendirekt.de, www.reifendirekt.at, www.reifendirekt.ch och www.123pneus.ch www.autobandenmarkt.nl, www.123pneus.fr, www.mytyres.co.uk, www.gommadiretto.it, www.neumaticos-online.es och i många fler Delticom-nätbutiker.

Däcktester: www.dacktest.com

Information om företaget: www.delti.com

Contact information

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
eller
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från Business Wire

International Women’s Forum samlar globala ledare i Stockholm för 2017 års World Cornerstone Conference10.5.2017 17:09

Den 17 maj hålls den 15:e årliga International Women’s Forum (IWF) World Cornerstone Conference i Stockholm som samlar över 700 kvinnliga ledare från 40 länder över hela världen för att diskutera världens mest akuta utmaningar. Årets tema, ”A More Sustainable World: Movements & Markets” (En mer hållbar värld: Rörelser och marknader), tittar på hållbarhet ur bredare synvinklar: miljömässiga, sociala och politiska samt effekterna av populism och nationalism, migration och cybersäkerhet. Konferensen är en unik samling av morgondagens globala ledare och påverkare, för att dela kunskap och diskutera dessa problem – och deras lösningar – ur ett globalt kvinnligt perspektiv. “This year’s cutting-edge Cornerstone Conference is remarkable in its relevance and depth of engagement on difficult and timely topics,” said IWF President & Merrill Lynch Managing Director, Teresa Wein

Codeta fullföljer en andra finansieringsrunda på €2.3m10.5.2017 06:16

Codeta.com, pionjär inom Live Casino-segmentet, har avslutat sin andra stora finansieringrunda, som ökar kassareserverna med 2,3 miljoner euro. Detta samtidigt som aktören fortsätter att utöka sin spelportfölj och iscensätter nya marknadsföringskampanjer. Finansieringsrundan har väckt stort intresse hos framträdande investerare från hela världen. Av det införskaffade kapitalet, så har Trention AB, som är listat på Nasdaq Stockholm, investerat €1m av dessa. Codeta kommer att använda den utökade kassan för att investera i nya produkter och ny teknik för att ta användarupplevelserna till en ny nivå, samt för att inleda nya, spännande marknadsföringskampanjer och utöka sitt team med nya anställda. Edward Ihre, VD för Codeta: ”Vi är mycket glada över att ha avslutat vår andra stora finansieringsrunda på under ett år. Det visar att investerarnas tro på onlinec

L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI5.5.2017 13:13

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen. Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet

Ny rapport: telekomoperatörer kan öka Enterprise Value med 40 procent genom digitaliseringens möjligheter5.4.2017 06:00

I en ny rapport om telekombranschen granskar Arthur D. Little (ADL) de strategiska vägval som telekomoperatörer ställs inför som följd av digitaliseringen. Baserat på intervjuer med fler än 100 ledande befattningshavare över hela världen beskriver rapporten ”Major strategic choices ahead of Telcos: Reconfiguring for value” varför telekombranschen kommer att bli mer diversifierad de kommande fem åren. ADL förutser en marginell tillväxt på 1,2 procent för telekombranschen i åtta av Europas större länder. Samtidigt förväntas ”B2B2x”-marknaden, driften av kunders digitala lösningar, skapa nya tillväxtmöjligheter. B2B2x -marknaden uppskattas utgöra åtta procent av den globala ICT-marknaden år 2020, motsvarande 276 miljarder dollar. Telekomoperatörer har möjlighet att ta marknadsandelar i detta segment från traditionella IT-bolag som inte har samma nivåer av effektivitet och kompetens i drif

Arthur D. Little förutspår hur framtidens mobilitetslösningar kommer att påverka tillverkande bolag inom fordonsindustrin (OEM).29.3.2017 11:14

Arthur D. Little (ADL) släpper idag sin nya studie “The Future of Automotive Mobility”. Studien är baserad på en global undersökning med 6 500 deltagande kunder, industriaktörer och lagstiftare, och undersöker hur tre megatrender – elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordon – väntas påverka fordonsindustrins globala ekosystem och framtida försäljning för OEM. Rapporten observerar att framtidens mobilitetslösningar inte kommer att styras primärt av slutkundernas preferenser, utan i allt större utsträckning av lagstiftning, som följd av att städer försöker motverka de utmaningar som ökad stadstrafik medför, såsom trängsel och dålig luftkvalitet. Elektrisk mobilitet, bildelning och autonoma fordonslösningar kommer att spela viktiga roller i hanteringen av dessa utmaningar – samtidigt som effekten på produktionsvolymen för traditionella OEM inte nödvändigtvis behöver bli så allvar

Beko: Fritid hotas av kraven från det moderna samhället28.3.2017 15:10

I takt med att vardagen blir alltmer intensiv minskar fritiden och den viktiga ledigheten hotas. Nästan en av tre (30 %) vuxna har mindre än 10 timmar fritid per vecka, medan 36 % har mindre än två timmar. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170328006075/sv/ The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire) World Play Shortage-rapporten, en undersökning med 10 100 personer i 22 länder av det ledande märket för hushållsapparater, Beko, kartlägger trender inom fritiden. Barnens lektid påverkas av föräldrarnas intensiva liv: 40 % av föräldrarna avslöjar att de inte har gått till parken med sitt barn för att leka under det senaste året. Barn har tre timmar mindre fritid (21 timmar) i veckan jämfört med föräldragenerationen (24 timmar).

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.Besök vårt nyhetsrum