Med fisk till middag - på undervattensrestaurang

Hundra procent havsutsikt och oavsett vad du väljer från menyn kan vi lova en härlig fiskmiddag. Hurawalhi Island Resort har flera restauranger men ingen med så spektakulär utsikt som 5.8 Undersea Restaurant, som ligger nästan sex meter under vattenytan.

Hurawalhi Island Resort Foto: Vings bildarkiv

Ända sedan 70-talet har svenskarna rest till Maldiverna, då Ving som första arrangör i världen startade resor till ö-riket och idag lockar paradisöarna fler svenskar än någonsin. Ving har sedan tidigare 14 öar i programmet men det senaste tillskottet hör till de mer spektakulära.

– Maldiverna är för många det närmaste paradiset man kan komma med det turkosblåa havet direkt utanför dörren. Vi brukar säga att snorklingen är fantastisk och att man kliver rätt ner i ett akvarium, men nu behöver man inte ens bada för att uppleva det fantastiska undervattenslivet, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

På Hurawalhi Island Resort njuter man av lugnet och det kristallklara vattnet, både under och ovanför vattenytan. Snorklingen vid hotellet är i världsklass och för dem som vill lyxa till det finns Ocean Pool Villas som står på stolpar i havet och har ett stort trädäck med trappsteg ner i havet. På trädäcket finns solsängar, bord och stolar samt en privat infinitypool. Hotellet har en åldersgräns på 15 år.

Läs mer om Vings Maldiverna här: http://www.ving.se/maldiverna/maldiverna

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Maldiverna med utresa 18 september 2018. Boende på 5-vingade Hurawalhi Island Resort i 7 nätter, i dubbelrum Beach Villa inklusive frukost. Transfer med sjöflyg ingår. Från 25 295:- /person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Hurawalhi Island Resort Foto: Vings bildarkiv

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.