Med fisk till middag - på undervattensrestaurang

Hundra procent havsutsikt och oavsett vad du väljer från menyn kan vi lova en härlig fiskmiddag. Hurawalhi Island Resort har flera restauranger men ingen med så spektakulär utsikt som 5.8 Undersea Restaurant, som ligger nästan sex meter under vattenytan.

Hurawalhi Island Resort Foto: Vings bildarkiv

Ända sedan 70-talet har svenskarna rest till Maldiverna, då Ving som första arrangör i världen startade resor till ö-riket och idag lockar paradisöarna fler svenskar än någonsin. Ving har sedan tidigare 14 öar i programmet men det senaste tillskottet hör till de mer spektakulära.

– Maldiverna är för många det närmaste paradiset man kan komma med det turkosblåa havet direkt utanför dörren. Vi brukar säga att snorklingen är fantastisk och att man kliver rätt ner i ett akvarium, men nu behöver man inte ens bada för att uppleva det fantastiska undervattenslivet, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

På Hurawalhi Island Resort njuter man av lugnet och det kristallklara vattnet, både under och ovanför vattenytan. Snorklingen vid hotellet är i världsklass och för dem som vill lyxa till det finns Ocean Pool Villas som står på stolpar i havet och har ett stort trädäck med trappsteg ner i havet. På trädäcket finns solsängar, bord och stolar samt en privat infinitypool. Hotellet har en åldersgräns på 15 år.

Läs mer om Vings Maldiverna här: http://www.ving.se/maldiverna/maldiverna

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Maldiverna med utresa 18 september 2018. Boende på 5-vingade Hurawalhi Island Resort i 7 nätter, i dubbelrum Beach Villa inklusive frukost. Transfer med sjöflyg ingår. Från 25 295:- /person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Hurawalhi Island Resort Foto: Vings bildarkiv

Ving stärker ställningen i Grekland i sommar20.6.2018 10:15Pressmeddelande

Vings närvaro i Grekland sträcker sig tillbaka ändå till 1960-talet och i programmet kan man hitta 15 öar, 76 olika resmål och ett brett hotellutbud. Till sommaren befäster Ving tillsammans med moderbolaget Thomas Cook Group sin ställning ytterligare på den grekiska marknaden genom att lansera flera nya koncepthotell, däribland nyheten Cook’s Club och det första familjevänliga Casa Cook-hotellet, båda på Kreta.