Med humor ska Stockholms studentbostäder göra det tillsammans

Att känna trygghet i sitt boende är en av de grundläggande stenarna för att kunna trivas i sin bostad tror Stockholms studentbostäder. En trygghet som skapas tillsammans med hyresgästerna. Detta gestaltas med tre filmer som lanseras i januari.

För att se det här innehållet från www.youtube.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Att tillsammans skapa den bostad och bostadsmiljö som hyresgästen ska trivas i görs bäst tillsammans. För att nå ut med budskapet har vi valt att ta fram tre filmer som med humor som grepp ska sprida kunskapen.

– Vi har tagit fram tre olika situationer som fått illustrera att vi inte behöver krångla till det, vi gör det tillsammans istället. Vi vill uppmuntra studenterna till att engagera sig i den egna boendemiljön, säger Anette Ekström kommunikationschef på Stockholms studentbostäder.

Att använda film och humor för att nå ut till studenterna tror vi kan locka till engagemang. Det är tillsammans med våra hyresgäster som vi skapar den miljö som studenterna vill bo i.

- 2018 präglades av ett stort fokus på trygghet i våra områden. Vi fokuserade extra på trygghetsskapande åtgärder där ett samarbete med de 10 000 studenter som bor hos oss såklart ger en ännu bättre effekt än när vi gör det själva. Sen är det kul med filmerna! säger Ingrid Gyllfors, vd Stockholms studentbostäder.

Filmerna finns nu att se på sssb.se och på Facebook @sssb.se

Stockholms studentbostäder är Sveriges största studentbostadsföretag med 8 300 rum och lägenheter i Stockholm

Stockholms studentbostäder, SSSB, är Sveriges största studentbostadsföretag. Det är en stiftelse som startats av och för studenter och som drivs tillsammans med studenter genom att styrelsen utses av Stockholms studentkårers centralorganisations studentråd. Stiftelsens ändamål är att tillhandahålla bostäder för studenter som är medlemmar i en SSCO-ansluten elev- eller studentkår. Företaget förvaltar, förmedlar och bygger studentbostäder. Stockholms studentkårer grundade Stiftelsen Stockholms studentbostäder 1958.