Cloetta Sverige AB

Med sin krämiga insida låter Plopp dig njuta lite längre!

Dela

Nu lanserar Plopp ett helt nytt kommunikationskoncept där njutningen står i centrum. Plopp vill påminna om hur viktigt det är att stanna upp, känna efter och ge saker tid. Plopp mjölkchoklad med krämig fyllning gör just det – ger dig tid att ”Njuta lite längre”.

– I en stressig vardag är det viktigt att stanna upp och ge sig tid. I den nya kommunikationen ger vi några sköna personer möjligheten att berätta om hur Plopp med sin krämiga fyllning smakar – även om det inte är så lätt med munnen full, säger Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.

Kommunikationen är framtagen i nära samarbete med reklambyrån Perfect Fools och produktionsbolaget Slutet är nära, med regissören Sebastian Ringler i spetsen. Tillsammans har vi tagit fasta på den unika position som Plopp har och efter att ha säkrat drivkrafter och målgrupper kan vi nu se resultatet i konceptet ”Njut lite längre”. I vår nya reklamfilm bjuder vi in åskådaren till en Ploppvärld där känslan ska vara varm och tillåtande. Kommunikationen kommer under hösten att synas i TV, YouTube och i sociala kanaler. Dessutom är Plopp en av huvudsponsorerna till Idol 2021.

– Plopp är ett unikt varumärke – både genom sina fyllda kakor, men också genom sitt unika och alldeles speciella namn – Plopp! Tillsammans med kommunikationen har vi tagit fram specialskriven musik, samt lyft fram Plopp som ljud. Det är på tiden att vi lär känna hela Plopp, säger Marie Schelin.

Plopp lanserades redan 1949 och i Sverige har vi njutit av Plopp och dess krämiga fyllningar i hela 72 år! Många ser Plopp som en klassiker i godispåsen, en följeslagare till tentan eller som en naturlig del av filmkvällen. Att Plopp dessutom produceras i Cloettas fabrik i Ljungsbro i Östergötland, samt att all kakao är certifierad av Rainforest Alliance*, gör att njutningen blir ännu lite bättre.

Så, luta dig tillbaka och låt Plopp med sin krääämiga fyllning ge dig en naturlig paus till att ”Njuta lite längre”.

Mer information

Vill du veta mer om Plopps nya kommunikation är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, e-mail marie.schelin1@cloetta.se

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Bilder

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKing rullar ut sin största höstkampanj någonsin, i ett skrämmande starkt samarbete med SF Anytime4.10.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Bus eller godis? Så brukar det låta inför den stundande Halloweenhögtiden, men med CandyKings och SF Anytimes kampanj bjuder de på en skrämmande mysig tolkning. Kampanjen, köp lösgodis från CandyKing och få en hyrfilm, implementeras i hela kundresan, i både köpta och egna kanaler. Från radio, digitalt och socialt till stortavlor och spårvagn under hösten. Kampanjen stöttas även med butiksmaterial med erbjudandet. Aktiveringen är en viktig del av CandyKings satsning på att vara ett varumärke för alla och bjuda på njutning och glädjestunder i vardagen!

Läkerol höjer rösten för brösten!30.9.2021 16:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under oktober månad skänker Läkerol en del av försäljningen till Bröstcancerförbundet och deras livsviktiga arbete mot bröstcancer. Temat för årets kampanj går under rubriken ”Tillsammans höjer vi rösten för brösten”, vilket går hand i hand med Läkerol och ”Makes people talk”. Vi har tagit fram en rosa specialdisplay för Läkerol och denna hittar du i butik under hela oktober. Genom att köpa en ask Läkerol från en av dessa displayer bidrar du till bröstcancerforskningen – en liten handling som gör stor skillnad.

CandyKing firar ett år i Sverige med fyra nomineringar i Svenska Designpriset 2021!13.9.2021 16:33:00 CEST | Pressmeddelande

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserade CandyKing i Sverige, belönas man med FYRA nomineringar i Svenska Designpriset 2021. Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna – inte minst i det digitala landskapet. CandyKing nomineras i kategorierna Identitet Digital, Digitalt Sociala Medier, Bildkommunikation Foto och Visual Merchandising. Röstningen öppnar idag 13/9 och pågår fram till söndagen 19/9.

CandyKing fyller ett år och släpper flera spännande höstnyheter!10.9.2021 12:10:36 CEST | Pressmeddelande

Nu är det ett år sedan CandyKing Pick & Mix lanserades på den svenska marknaden. Ettårsdagen som inföll den 31 augusti, firas med ett av de mest spännande nyhetssläppen någonsin. Vad sägs t ex om Polly Lakrits, BUBS Dizzy Skalle med bubbelgumsmak, Ahlgrens bilar Lakrits-limousiner och BUBS klassiska ovaler med smak av granatäpple och smultron, som bara finns att plocka exklusivt hos CandyKing. Från och med vecka 36 finns nyheterna ute i butik!

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum