Med sin krämiga insida låter Plopp dig njuta lite längre!

Nu lanserar Plopp ett helt nytt kommunikationskoncept där njutningen står i centrum. Plopp vill påminna om hur viktigt det är att stanna upp, känna efter och ge saker tid. Plopp mjölkchoklad med krämig fyllning gör just det – ger dig tid att ”Njuta lite längre”.

– I en stressig vardag är det viktigt att stanna upp och ge sig tid. I den nya kommunikationen ger vi några sköna personer möjligheten att berätta om hur Plopp med sin krämiga fyllning smakar – även om det inte är så lätt med munnen full, säger Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.

Kommunikationen är framtagen i nära samarbete med reklambyrån Perfect Fools och produktionsbolaget Slutet är nära, med regissören Sebastian Ringler i spetsen. Tillsammans har vi tagit fasta på den unika position som Plopp har och efter att ha säkrat drivkrafter och målgrupper kan vi nu se resultatet i konceptet ”Njut lite längre”. I vår nya reklamfilm bjuder vi in åskådaren till en Ploppvärld där känslan ska vara varm och tillåtande. Kommunikationen kommer under hösten att synas i TV, YouTube och i sociala kanaler. Dessutom är Plopp en av huvudsponsorerna till Idol 2021.

– Plopp är ett unikt varumärke – både genom sina fyllda kakor, men också genom sitt unika och alldeles speciella namn – Plopp! Tillsammans med kommunikationen har vi tagit fram specialskriven musik, samt lyft fram Plopp som ljud. Det är på tiden att vi lär känna hela Plopp, säger Marie Schelin.

Plopp lanserades redan 1949 och i Sverige har vi njutit av Plopp och dess krämiga fyllningar i hela 72 år! Många ser Plopp som en klassiker i godispåsen, en följeslagare till tentan eller som en naturlig del av filmkvällen. Att Plopp dessutom produceras i Cloettas fabrik i Ljungsbro i Östergötland, samt att all kakao är certifierad av Rainforest Alliance*, gör att njutningen blir ännu lite bättre.

Så, luta dig tillbaka och låt Plopp med sin krääämiga fyllning ge dig en naturlig paus till att ”Njuta lite längre”.

Vill du veta mer om Plopps nya kommunikation är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, e-mail marie.schelin1@cloetta.se

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.