Med sin krämiga insida låter Plopp dig njuta lite längre!
– I en stressig vardag är det viktigt att stanna upp och ge sig tid. I den nya kommunikationen ger vi några sköna personer möjligheten att berätta om hur Plopp med sin krämiga fyllning smakar – även om det inte är så lätt med munnen full, säger Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.
Kommunikationen är framtagen i nära samarbete med reklambyrån Perfect Fools och produktionsbolaget Slutet är nära, med regissören Sebastian Ringler i spetsen. Tillsammans har vi tagit fasta på den unika position som Plopp har och efter att ha säkrat drivkrafter och målgrupper kan vi nu se resultatet i konceptet ”Njut lite längre”. I vår nya reklamfilm bjuder vi in åskådaren till en Ploppvärld där känslan ska vara varm och tillåtande. Kommunikationen kommer under hösten att synas i TV, YouTube och i sociala kanaler. Dessutom är Plopp en av huvudsponsorerna till Idol 2021.
– Plopp är ett unikt varumärke – både genom sina fyllda kakor, men också genom sitt unika och alldeles speciella namn – Plopp! Tillsammans med kommunikationen har vi tagit fram specialskriven musik, samt lyft fram Plopp som ljud. Det är på tiden att vi lär känna hela Plopp, säger Marie Schelin.
Plopp lanserades redan 1949 och i Sverige har vi njutit av Plopp och dess krämiga fyllningar i hela 72 år! Många ser Plopp som en klassiker i godispåsen, en följeslagare till tentan eller som en naturlig del av filmkvällen. Att Plopp dessutom produceras i Cloettas fabrik i Ljungsbro i Östergötland, samt att all kakao är certifierad av Rainforest Alliance*, gör att njutningen blir ännu lite bättre.
Så, luta dig tillbaka och låt Plopp med sin krääämiga fyllning ge dig en naturlig paus till att ”Njuta lite längre”.
Mer information
Vill du veta mer om Plopps nya kommunikation är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, e-mail marie.schelin1@cloetta.se
För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.
Nyckelord
Bilder
Om
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Nu släpper Cloetta en begränsad utgåva av sin klassiska godisburk!16.4.2024 09:29:10 CEST | Pressmeddelande
Som en hyllning till sin historia och tradition av att designa plåtburkar, eftertraktade av samlare över hela landet, släpper Cloetta nu en begränsad utgåva - smyckad med illustrationer på några av Cloettas mest älskade godisklassiker. En närmare titt på burken avslöjar godissorterna, vilket gör den till en nostalgisk resa genom Cloettas unika historia och uppskattade smaker.
Matsvinnsaktion med start i påsk: 250 000 påsar Juleskum ska räddas27.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till skärtorsdagen går konfektyrbolaget Cloetta och e-handlaren Matsmart ihop för att med gemensamma krafter rädda över 25 ton Juleskum i två varianter: originalet och chokladdoppat med smak av vanilj. Målet är att öka medvetenheten om problemen med matsvinn. 250 000 påsar ska räddas fram till Sveriges Overshoot Day, den 21:a april.
CandyKing presenterar vårens spännande lösgodisnyheter!7.2.2024 12:38:17 CET | Pressmeddelande
Dags att känna vårpirret, för nu kommer CandyKing med sex spännande nyheter som gör lösgodishyllan till en dröm för alla som gillar mixen av salt, sött, fruktigt och choklad. Vad sägs om Salta Diamanter, en gnistrande lakritsskatt som äntligen introduceras i Sverige? Eller Mini Orca med läcker bubbelgumsmak?
Malacos ikoniska Fizzypop blir glass1.2.2024 08:57:10 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.
Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!31.1.2024 10:20:28 CET | Pressmeddelande
Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum