Mediebevakning av landslagssamlingar

Här följer information och riktlinjer för dig som vill bevaka landslagssamlingar på plats.

Under vecka 35 genomför Svenska Ishockeyförbundet lägersamlingar för Damkronorna, U18-damlandslaget, Team 20, Team 18 och Team 17.

Med anledning av Coronapandemin och Folkhälsomyndighetens riktlinjer om folksamlingar om max 50 personer kommer publik, föräldrar, agenter, scouter och övriga besökare inte att kunna delta under lägersamlingarna i augusti.

- Det är såklart jättetråkigt att inte kunna öppna dörrarna till alla som vill titta på vår verksamhet och våra juniorlandslag. Men samtidigt måste vi ta vårt ansvar gentemot spelare, ledare och andra för att stoppa smittspridningen av covid-19. Från Svenska Ishockeyförbundets sida vill vi göra allt vi kan för att ta ansvar för en säker miljö utifrån Coronapandemin, säger Olof Östblom, Tävlingschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Om du som journalist planerar att bevaka någon lägersamling på plats önskar vi att du hör av dig till Svenska Ishockeyförbundet och anger när du ämnar vara på plats. Journalister tillåts bevaka träningar och träningsmatcher från läktare och eventuella intervjuer kommer att ske utomhus efter träning/match.

För att bevaka en lägersamling måste du kontakta Tre Kronors presschef Emma Spennare i god tid innan, senast den 21 augusti. Kontaktuppgifter finns i detta pressmeddelande.

För datum för respektive läger, besök swehockey.se.

Kom ihåg att hålla avstånd, tvätta händerna och stanna hemma om du inte känner dig frisk.