Svenska Parasportförbundet och Paralympiska KommittéSvenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté

Medieinbjudan till helgens Start Your Impossible Camp i Östersund - 23-26 januari 2020

SYIC är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa enny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Under varje år arrangeras sex läger runt om i Sverige för att få tjejer, killar, barn, unga och vuxna med en funktionsnedsättning att ta steget in i idrotten oavsett ambitionsnivå.

Camperna sker under ledning av engagerade och kunniga ledare. Dessutom är de största paraidrottsstjärnorna på plats för att inspirera morgondagens paraidrottare.

Schema för fredagen

Simon Hedström

Parasport Sverige
Stefan Jansson

Invitational games och ambitionen om folkhälsosatsning ligger fast23.12.2019 05:00:00 CETPressmeddelande

Trots beskedet om att vinterspelen 2021 läggs ner så kommer Special Olympics Sweden Invitational Games 2020 att genomföras. Hälsoprogrammet – Healthy Athletes – kommer då att genomföras för första gången i Sverige och ett stort antal volontärer med medicinsk kompetens är redan rekryterade för uppdraget. Programmet utgör en unik samverkan mellan offentlig och ideell sektor.