Svenska Parasportförbundet och Paralympiska KommittéSvenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté

Medieinbjudan till helgens Start Your Impossible Camp i Östersund - 23-26 januari 2020

SYIC är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa enny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Under varje år arrangeras sex läger runt om i Sverige för att få tjejer, killar, barn, unga och vuxna med en funktionsnedsättning att ta steget in i idrotten oavsett ambitionsnivå.

Camperna sker under ledning av engagerade och kunniga ledare. Dessutom är de största paraidrottsstjärnorna på plats för att inspirera morgondagens paraidrottare.

Schema för fredagen

Simon Hedström

Parasport Sverige
Stefan Jansson

Ny SVT-serie om fyra idrottare med intellektuell funktionsnedsättning och deras resa mot Special Olympics World Games31.8.2020 06:30:00 CESTPressmeddelande

Dokumentärserien, Heja Sverigelaget!, handlar om hur det är att leva med en intellektuell funktionsnedsättning och hur viktig idrotten kan vara för att utvecklas som människa och må bra, både fysiskt och psykiskt. I serien får tittarna följa fyra idrottares sportsliga och känslomässiga resa mot Special Olympics World Games, som ägde rum i Abu Dhabi i mars 2019.