Medier och makt i höstens första Axess

Medier i motvind: PJ Anders Linder säger adjö till tv-licens och monopol. Olle Lidbom konstaterar att pressen måste ta matchen till sin hemmaplan om man ska kunna rå på Facebook. Maktens former: Hur gammal är den nationella tanken? Vad betyder den idag?

Detta och mycket mer i Axess Magasin 6/2017 som i år fyller 15 år!

Du hittar ledaren och temaartiklarna digitalt här.

Behöver du få ett ex av magasinet till redaktionen? Kontakta oss.

Ulf Kristersson om ideologi, regerande och ”Nya moderaterna”30.11.2017 13:32Pressmeddelande

På söndag kl 22 gästas säsongens sista Studio Axess av moderatledaren Ulf Kristersson. I samtal med programledaren PJ Anders Linder beskriver han sig själv som en ideologisk politiker och betonar vikten av att Moderaterna klarar både praktisk vardagspolitik och långsiktig idédebatt. Han talar för en syn på regeringsfrågan som fokuserar på vad man kan få uträttat, och understryker vikten av kontinuitet i den moderata idétraditionen. ”Nya moderaterna” handlar om ett ändrat förhållningssätt, inte om någon ny ideologi.