Mediernas pandemibevakning – hur har den skötts och vad har de lärt?

Välkommen till ett webbinarium om mediernas pandemibevakning. Seminariet anordnas i samband med att IVAs pris för vetenskaplighet i journalistiken delas ut till Amina Manzoor den 9 juni klockan 17.30.

Amina Manzoor, Johan Hirschfeldt, Hans Bergström, Tuula Teeri, Emil Östlund, Staffan Normark, Marina Ghersetti, Carl-Henric Svanberg, Annika Linde, Anders Sahlman

Covid-19 har utmanat många aktörer, däribland medierna. Hur har de lyckats med att både informera om en helt ny sjukdom och samtidigt kritiskt granska offentliga beslut samt redovisa olika expertröster rörande val av strategi? Vad har medierna lärt inför framtiden? Dessa viktiga frågor belyses i ett seminarium i samband med utdelning av IVAs pris för vetenskaplighet i journalistiken – Hans Bergström-priset.

Utöver årets pristagare Amina Manzoor, deltar bland andra Annika Linde, tidigare statsepidemiolog, Johan Hirschfeldt, jurist och tidigare ordförande i Katastrofkommissionen, Marina Ghersetti, docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid JMG, Staffan Normark, professor i molekylär mikrobiologi och smittskydd.

Onsdagen den 9 juni kl 17.30-18.45. Läs mer och anmäl dig här