MEDS accelererar expansionen och fyrdubblar lagerytan

Med mångdubblad omsättning, kraftigt utökat sortiment och dubblerad personalstyrka investerar MEDS nära 50 miljoner i nytt huvudkontor och logistikcenter över ett längre kontrakt. De nya lokalerna är fyra gånger så stora som nuvarande och samlar kontor, farmaceuter, kundtjänst och lager 10 minuter från Stockholm city. I samband med tillträdet vintern 2020 planerar även MEDS att öppna Sveriges första drive-in apotek som komplement till de snabba hemleveranserna.
Björn Thorngren, VD och medgrundare MEDS

Vi dubblade lagerytan 2019 men det är redan väldigt trångt både för varor och personal. Apoteksmarknaden har exploderat online och för att möjliggöra vår plan är en kraftig expansion nödvändig. För vår personal kommer det innebära ett stort lyft och för kunderna ännu större sortiment. Vi kommer expandera allmänhetens uppfattning av vad ett apotek kan saluföra och äntligen realisera drömmen om en drive-in!” Björn Thorngren, VD och medgrundare MEDS

Lokalerna innefattar lager i ett plan med inklusive kyl-och frysrum och unik möjlighet för drive-in. Samtidigt flyttar MEDS sitt huvudkontor till nyrenoverade kontorsytor med milsvid utsikt i anslutning till lagret.

De nya lokalerna möjliggör logistik i världsklass och är med sin storlek unika i sin närhet till Stockholms city. Det gör att vi fortsatt kan erbjuda kunder snabba och hållbara leveranser samtidigt som vi säkerställer mycket högre kapacitet.” Säger Marcus Ramstrand, logistikchef på MEDS.

Björn Thorngren, VD och medgrundare MEDS