MEDS inleder samarbete med Amazon

Nätapoteket MEDS, med sina snabba leveranser, har uppmärksammats av Amazon. Så pass att bolagen nu inleder ett större samarbete. "Det är en stor möjlighet och dessutom väldigt smickrande", säger Björn Thorngren, vd och medgrundare av MEDS Apotek.
Björn Thorngren, vd och medgrundare av MEDS Apotek.

Årets e-handel 2021 inom hälsa, MEDS, växte tre gånger snabbare än marknaden under föregående år. Och nu har den amerikanska jätten Amazon fått upp ögonen för det svenska nätapoteket.

Ett år efter Amazons Sverigelansering inleder det amerikanska bolaget nu ett samarbete med svenska MEDS.

Samarbetet är ett pilotprojekt, som man avser skala upp snabbt eftersom. Båda bolag är tydliga med att de ser samarbetet som omfattande.

– Vi ser stor potential. Amazon blir en stark distributionskanal och partner och det är naturligtvis smickrande att världens kategoriskt bästa och mest framgångsrika e-handlare aktivt söker upp MEDS när de vill accelerera i Sverige, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare av MEDS Apotek.

Samarbetet sker i samförstånd med MEDS leverantörer och produkterna, som börjar säljas under oktober, är ett urval av MEDS riktiga storsäljare.

Björn Thorngren, vd och medgrundare av MEDS Apotek.