MEDS marknadschef Marika Baltscheffsky utsedd till Årets Framtidslöfte
Juryn skriver bland annat att ”Marika har använt kommunikationens fulla kraft och med en stor portion glädje och energi skapat en kreativ miljö för hela arbetsteamet. Vi behöver fler talespersoner likt vår vinnare, fler starka röster som ser bortom kortsiktiga kampanjer.”
Marika anslöt till MEDS under mitten på 2019 och etablerade på kort tid ett vinnande koncept för MEDS i samarbete med ambassadören och MEDS-investeraren Måns Zelmerlöw. Kampanjen lanserades på YouTube med rekordresultat och gick senare även i traditionell TV.
”Marika lyckades med begränsade resurser och kort tid starkt öka MEDS varumärkeskännedom bland Sveriges konsumenter. Hon lever och leder MEDS kultur att våga och ompröva etablerade sanningar både i kommunikation och kanalval. En mycket värdig vinnare som redan är igång med nästa steg” säger Björn Thorngren, VD
”Jag är mycket hedrad och stolt över det här erkännandet från branschkollegor och ser det som en stor utmaning att leva upp till hoppet som framtidslöfte” Marika Baltscheffsky
För att se det här innehållet från res.cloudinary.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
Marika Baltscheffsky tar emot sitt pris på scen (Fotograf: Anja Callius)
För att se det här innehållet från res.cloudinary.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
Årets vinnare (från vänster):
Marika Baltscheffsky, Årets Framtidslöfte 2019
FirstVet, Årets Disruptör 2019
Pino Roscigno – Årets Marknadschef 2019
Polisen, Årets Varumärkesresa 2019
Relaterade länkar
Pressmeddelande från Marknadsföreningen Stockholm
Nyckelord
Kontakter
Carl JanssonCMOMEDS
carl.jansson@meds.seBilder
Om
MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att vara hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett riktigt stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser. Sedan MEDS lansering 2018 har vi hanterat över en miljon recept och skickat över 5 miljoner rosa paket till kunder över hela Sverige.
Följ MEDS
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från MEDS
MEDS visar positiv orderekonomi och stark tillväxt under 202222.3.2023 13:30:17 CET | Pressmeddelande
Onlineapoteket MEDS omsatte preliminärt 600 miljoner (+30%) under 2022, och växte därmed flera gånger snabbare än marknaden i övrigt. Under senare delen av året nådde bolaget den volym som krävs för fortsatt tillväxt med positiv orderekonomi.
MEDS stärker marknadsteamet med ny CRM-manager22.3.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering genom att värva Botan Calli till rollen som CRM Manager. ”Vi arbetar kontinuerligt för att erbjuda våra kunder den bästa kundupplevelsen och värvningen av Botan Calli är ett viktigt steg i detta arbete. Vi ser fram emot att få tillgång till hans gedigna kunskap och erfarenhet internt”, säger Sofia Söderqvist, CCO på MEDS.
Meds högst rankat av svenska företag på lista över Europas snabbast växande bolag8.3.2023 11:16:12 CET | Pressmeddelande
Finanstidningen Financial Times listar för sjunde gången Europas snabbast växande företag. Med på listan finns 17 svenska företag – högst rankat av dem alla är onlineapoteket Meds.
MEDS tar steg mot lönsamhet – organiska trafiken rusar18.11.2022 14:16:54 CET | Pressmeddelande
Under 2022 har nätapoteket MEDS fokuserat på sitt SEO-arbete och ökar nu sin organiska trafik från Google med över 100 procent. ”Det här är ett kvitto på att vårt arbete inom SEO och content ger önskad effekt – men samtidigt har vi bara börjat”, säger Daniel Larsson, Head of SEO.
MEDS värvar Head of Performance från Pineberry26.9.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Ledande nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering när Nicklas Krus går in i rollen som Head of Performance. "Vi investerar i vårt långsiktiga mål att bli ett lönsamt miljardbolag. Nicklas Krus kommer att ansvara för att se till att vi gör det så effektivt och systematiskt som möjligt. Det här är kunskap och erfarenhet vi ser fram emot att ha inhouse", säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.