MEDS rekryterar prisvinnande SEO-chef

MEDS fortsätter växa och stärker nu sitt erbjudande med tung kompetens från konkurrenten: Daniel Larsson – prisvinnande sökmotoroptimeringsexpert – blir ny SEO-chef på nätapoteket. Daniel har gedigen kunskap inom innehållsskapande och SEO och kommer senast från Kronans Apotek.
Daniel Larsson. Ny SEO-chef på MEDS.

MEDS har lämnat ett starkt Q3 bakom sig med en försäljningsökning på 121 procent jämfört med samma period förra året, vilket gör att bolaget når en omsättning på 317 miljoner för årets nio första månader. Nu rekryterar man för fullt och nästa talang att ansluta till teamet är SEO-experten Daniel Larsson.

– MEDS har haft några imponerande första år på marknaden och det ska bli väldigt roligt att få haka på deras spännande resa. Nu hoppas jag att min erfarenhet kan stärka MEDS erbjudande och bidra till att fler och fler kunder hittar dit, säger Daniel Larsson.

Daniel har lång erfarenhet av innehållsskapande från bland annat rollen som Content Manager på Schibsted och som fristående konsult och skribent för några av Sveriges största tidningar inom hälsa och skönhet. Senast kommer han ifrån Kronans Apotek och rollen som SEO & Content Manager, där han under 2020 belönades med Svenska SEO-priset för sitt arbete med organiskt sök. Daniel är även rådgivare på IHM Business School där han är med och förbättrar utbildningarna inom e-handel.

– Vi är väldigt glada över att kunna attrahera Daniel Larsson till nyckelrollen som SEO-chef hos oss på MEDS. Vi investerar stort i marknadsföring just nu och Daniels gedigna kunskap inom området kommer till nytta direkt när det kommer till att öka organisk synlighet gentemot våra kunder, säger Carl Jansson, CMO på MEDS.

Daniel Larsson tillträdde sin tjänst den 29 november.

Daniel Larsson. Ny SEO-chef på MEDS.

MEDS - Det Mobila Apoteket. MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att bli hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel till dig själv, din familj och ditt djur. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett mycket stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser direkt dit du är – även sena kvällar och helger. Efter MEDS lansering 2018 har vi vuxit snabbt och är nu runt 200 anställda.