MEDS ser kraftig försäljningsökning av munskydd efter nya covid-19-rekommendationer

Folkhälsomyndigheten har infört nya åtgärder för att minska smittspridningen av covid-19, där munskydd i kollektivtrafiken är en av dem. Att befolkningen snabbt tog åt sig av de nya rekommendationerna syns tydligt på MEDS försäljningssiffror. Mellan den 1 och 8 december var försäljningen 530 procent högre än motsvarande period i november.

På MEDS lager arbetar man för fullt.

MEDS erbjuder ett stort sortiment av godkända munskydd, alltifrån CE-märkta engångsvarianter och andningsskydd med rätt skyddsklass, till tvättbara munskydd och sådana som passar för barn. När Folkhälsomyndigheten den 8 december införde nya åtgärder för att minska smittspridningen av covid-19 så märktes det tydligt på denna produktgrupps försäljningssiffror. Mellan den 1 och 8 december hade MEDS en försäljningsökning med 530 procent jämfört med motsvarande period i november, och dagarna som sticker ut ordentligt är den 7 och 8 december.

– När det kommer nya rekommendationer som dessa blir det tydligt att vi som online-apotek fyller en viktig funktion i samhället, och dessa försäljningssiffror är ett ordentligt kvitto på det. Hos MEDS kan du snabbt, tryggt och enkelt – ibland bara inom någon timme – få hem säkerhetsklassade munskydd direkt till dörren samtidigt som du undviker trängsel i kollektivtrafiken, säger Carl Jansson, CMO på MEDS.

MEDS är det snabbast växande apoteket i Sverige och levererar, förutom munskydd, även receptbelagda & receptfria läkemedel samt hälso- och skönhetsprodukter direkt där kunden är. Önskas hjälp eller rådgivning så har MEDS öppet 08–22 alla dagar i veckan.

På MEDS lager arbetar man för fullt.

MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att bli hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel till dig själv, din familj och ditt djur. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett mycket stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser direkt dit du är – även sena kvällar och helger. Efter MEDS lansering 2018 har vi vuxit snabbt och är nu runt 200 anställda.