MEDS stärker marknadsteamet med ny CRM-manager

Nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering genom att värva Botan Calli till rollen som CRM Manager. ”Vi arbetar kontinuerligt för att erbjuda våra kunder den bästa kundupplevelsen och värvningen av Botan Calli är ett viktigt steg i detta arbete. Vi ser fram emot att få tillgång till hans gedigna kunskap och erfarenhet internt”, säger Sofia Söderqvist, CCO på MEDS.

Botan Calli har spenderat största delen av sin karriär på SAS, där han bland annat arbetat som Head of Customer Insights. Den 20 mars tillträdde han sin tjänst på MEDS.

– Jag har följt MEDS under en längre tid. Det är en spännande tid att kliva in i organisationen och jag ser fram emot att bidra till MEDS fortsatta framgång. Det känns även otroligt spännande att komma till en utmanare i en bransch som senaste åren varit i en enorm förändring, säger Botan Calli.

MEDS har stärkt marknadsteamet under 2023 med flera starka nyrekryteringar. CRM är ett nyckelområde i bolagets arbete mot lönsamhet.

– Vi vill maximera potentialen av vår stora befintliga kundbas på nära 800 000 aktiva kunder, säger Sofia Söderqvist.