Melanie Wehbe leverar pophymn genom en låt om att hitta självkärlek.

Melanie Wehbe kanske okänd för publiken men en platina-säljande låtskrivare. Hennes katalog inkluderar två ettor på Spotify och tre radio-ettor. Hon har skrivit två låtar som tog sig hela vägen till Eurovision Song Contest samt två Idol-vinnarlåtar och just nu är hon aktuell som låtskrivare i både dansk och tysk radio.

Melanie Wehbe tar här med oss in i ett nytt kapitel genom att släppa låten ’Like I Do’, den första singeln från hennes kommande debut EP. Hon levererar ännu en befriande pophymn men den här gången får vi lära känna henne djupare genom en låt om att hitta självkärlek.

Lyssna här

”Jag skrev min första låt när jag var 14 år. I samma veva började jag även ifrågasätta min sexualitet och tanken på att vara annorlunda skrämde livet ur mig. Musiken blev min tillflykt, min frizon, där jag kunde uttrycka mig och bearbeta mina känslor utan att känna mig dömd. Så nu är jag här många år senare redo att släppa det jag behövde höra då. Like I do är en låt skriven till mitt unga jag och till alla gånger i mitt vuxna liv jag har glömt och fortfarande glömmer att prioritera mig själv i livet. Jag har insett att den relation vi alla borde fokusera på mycket mer och ge näring åt är den till oss själva, och den här låten är här för att påminna oss om just det.” - Melanie

I år kan man förvänta sig mer musik från Melanie och redan i juni får vi ta del av hennes nästa singel. Kalendern är bokad med liveframträdanden i både Sverige och Norge och senare i sommar släpper hon den efterlängtade debut EPn. Melanie förklarar den/EPn som en musikalisk resa om att hitta självacceptans, sin inre styrka och att kunna blomma ut som människa. Hela projektet släpps på eget skivbolag med ett handplockat team. Valet var enkelt, hon ville bli bättre på att prioritera sig själv och känna sig kreativt fri med åsikter enbart från dem som känner henne bäst.

Efter ett liveframträdande i Luleå så skrev Magnus Tosser från Norrbottens-kuriren att Melanie var ”en av landets bäst bevarade hemligheter och bästa talanger”. Hennes emotionella klang, vackra melodier och hur hon bjuder in sin publik till hennes frizon och sedan lämnar dem fyllda med energi är några av faktorerna som får Melanie att sticka ut som artist.

Följ Melanie

Spotify

För mer information och kontakt med Melanie hör av er till oss.

För att se det här innehållet från open.spotify.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Vi är en kreativ PR - & Kommunikationsbyrå med fokus på musik, kultur och nöjesindustrin. Vi har en bred kunskap och många års erfarenhet av PR och marknadsföring med landets idag ledande artister.