Melanie Wehbe släpper ny singel och medverkar Live på Pridefestivalen

"Jag är så taggad att få uppträda igen på stora scenen i Pride Park på Stockholm Pride. Jag kommer bjuda på en längre spelning med både de släppta och osläppta låtarna från min kommande debut Ep!” - Melanie Wehbe

Den 16 September släpper Melanie Wehbe äntligen sin debut-EP Bloom, men redan nu får vi höra låten som gett namnet på hela resan. Eleganta Bloom släpps idag 5:e augusti och kommer firas med en spelning på Stockholm Pride imorgon lördag i Pride Park på stora scenen. Det blir även första gången en livepublik kommer få höra alla låtarna från kommande EPn.

Jag har börjat se livet som en blomma. Alla människor behöver tid, ljus, frihet och näring för att blomma. Samtidigt som det är en del av livet att vissna några gånger på vägen för att sedan lära sig och växa starkare än någonsin. - Melanie Wehbe

Nya singeln Bloom är skriven av Melanie Wehbe, Patrik Jean, Herman Gardarfve, Helmer Norrby, Erik Paganelli och ges ut på egna skivbolaget Melanie Wehbe.

Lyssna här på nya singeln Bloom

I våras startade resan med befriande låten Like I Do och bara en månad senare fick vi höra vackra All the Rest. Tillsammans med singeln Bloom har vi förstått att vi har en otroligt personlig, inspirerande och mäktig EP att se fram emot. Det är även i år Melanie Wehbe verkligen visat vem hon är som artist. Med hennes emotionella klang, vackra melodispråk och berättelser har hon börjat förtrolla publik runt om i landet och efter ett liveframträdande i Luleå så skrev Magnus Tosser från Norrbottens-kuriren att Melanie var ”en av landets bäst bevarade hemligheter och bästa talanger”.

Melanie Wehbe är även en platina-säljande låtskrivare och hon har flertalet gånger toppat både Spotify och radiolistor med både svenska och internationella artister. Hon har skrivit två låtar som tog sig hela vägen till Eurovision Song Contest samt två Idol-vinnarlåtar

Just nu är hon ute på sin första sommarturné som artist. Framöver kan vi bland annat se Melanie på stora scenen, Stockholm Pride (6 augusti) och Climate Live, Malmö (19 augusti) livekonserter för klimaträttvisa under ledning av Greta Thunberg och aktivister från Friday’s For Future. Håll utkik på den här blomman, hon växer så det knakar just nu.

För mer information och kontakt hör av er till oss.

Måns Zelmerlöw ger extra konsert på Papas i Båstad och släpper musikvideo5.7.2022 10:34:19 CEST | Nyheter

Igår 4 juli vad det nypremiär för Måns Zelmerlöws turné “Måns Zelmerlöw & The Agreements Unmasked Tour 2.0” i Båstad. Turnén som inleddes i Lund i maj har haft några veckors ledigt och nypremiären igår gav mersmak och nu kl 10:00 släpps biljetterna till ytterligare ett datum till Papas i Båstad den 19 juli. Måns har under ledigheten inte legat på latsidan utan har under perioden släppt en ny singel och spelat in en video och hunnit vara på Gotland för att spela in för TV4's Så Mycket Bättre som vi ser i höst. Videon till nya singeln blir klar i veckan och har premiär på YouTube till helgen. Låten “What You Were Made For” är från det kommande albumet som planeras släppas under 2023. Till skillnad från Måns tre tidigare album har det nya ett sound inspirerat av sent 80 och tidigt 90-tal. Turnédatum Måns Zelmerlöw & The Agreements Unmasked Tour 2.0 kan ses på följande platser framöver. 4/7 Båstad, Papas Garden 9/7 Borgholm, Solliden Slott 12/7 Uppsala, Parksnäckan 16/7 Svedala Sommarrock