Melanie Wehbe släpper ny singel och medverkar Live på Pridefestivalen

"Jag är så taggad att få uppträda igen på stora scenen i Pride Park på Stockholm Pride. Jag kommer bjuda på en längre spelning med både de släppta och osläppta låtarna från min kommande debut Ep!” - Melanie Wehbe

Den 16 September släpper Melanie Wehbe äntligen sin debut-EP Bloom, men redan nu får vi höra låten som gett namnet på hela resan. Eleganta Bloom släpps idag 5:e augusti och kommer firas med en spelning på Stockholm Pride imorgon lördag i Pride Park på stora scenen. Det blir även första gången en livepublik kommer få höra alla låtarna från kommande EPn.

Jag har börjat se livet som en blomma. Alla människor behöver tid, ljus, frihet och näring för att blomma. Samtidigt som det är en del av livet att vissna några gånger på vägen för att sedan lära sig och växa starkare än någonsin. - Melanie Wehbe

Nya singeln Bloom är skriven av Melanie Wehbe, Patrik Jean, Herman Gardarfve, Helmer Norrby, Erik Paganelli och ges ut på egna skivbolaget Melanie Wehbe.

Lyssna här på nya singeln Bloom

I våras startade resan med befriande låten Like I Do och bara en månad senare fick vi höra vackra All the Rest. Tillsammans med singeln Bloom har vi förstått att vi har en otroligt personlig, inspirerande och mäktig EP att se fram emot. Det är även i år Melanie Wehbe verkligen visat vem hon är som artist. Med hennes emotionella klang, vackra melodispråk och berättelser har hon börjat förtrolla publik runt om i landet och efter ett liveframträdande i Luleå så skrev Magnus Tosser från Norrbottens-kuriren att Melanie var ”en av landets bäst bevarade hemligheter och bästa talanger”.

Melanie Wehbe är även en platina-säljande låtskrivare och hon har flertalet gånger toppat både Spotify och radiolistor med både svenska och internationella artister. Hon har skrivit två låtar som tog sig hela vägen till Eurovision Song Contest samt två Idol-vinnarlåtar

Just nu är hon ute på sin första sommarturné som artist. Framöver kan vi bland annat se Melanie på stora scenen, Stockholm Pride (6 augusti) och Climate Live, Malmö (19 augusti) livekonserter för klimaträttvisa under ledning av Greta Thunberg och aktivister från Friday’s For Future. Håll utkik på den här blomman, hon växer så det knakar just nu.

För mer information och kontakt hör av er till oss.

Pianisten och kompositören Jan Lundgren ger fyra stjärnspäckade föreställningar som gästas av Lill Lindfors, Nils Landgren, Pernilla August, Magnus Lindgren, Nina Persson, Georg Riedel samt Lisa Ekdahl och Jojje Wadenius28.9.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Jan Lundgren är en av Europas främsta pianister och kompositörer och i höst intar han Maximteatern i Stockholm med konsertföreställningen "Två och en Steinway". I oktober och november gör Jan Lundgren fyra stjärnspäckade föreställningar som gästas av Lill Lindfors & Nils Landgren, Pernilla August & Magnus Lindgren, Nina Persson & Georg Riedel samt Lisa Ekdahl & Jojje Wadenius. Konsertföreställningen "Två och en Steinway" bygger på det klassiska musikprogrammet "Två och en flygel" som sändes på SVT i mitten av 70-talet ända fram till 90-talet och byggde på samtal och musik. – Det känns spännande att få möjligheten att ta upp en fortsättning på det legendariska programmet Två och en flygel som Bernt Egerbladh en gång skapade. Jag vill göra det på mitt sätt och det är fantastiskt roligt att dessutom få göra det på Maximteatern. Artisterna som gästar mig tillhör alla mina favoriter, så jag ser verkligen fram emot våra samtal och musicerande tillsammans, säger Jan Lundgren. Datum "Två och e

Laleh och Darin i ett unikt samarbete - Släpper singeln “Vi är på riktigt” 24.9.2022 10:16:41 CEST | Pressmeddelande

Äntligen ett samarbete mellan Laleh och Darin! Ett samarbete de som båda sett fram emot och pratat om i flera år, äntligen händer det! Med avstamp på Ullevi där Darin gästade Laleh i somras och sjöng Bara få va mig själv, tar dem nu steget till att tillsammans skriva och släppa låten ”Vi är på riktigt”. Låten som handlar om framtidstro och om att få uppleva livet och kärleken på riktigt släpps den 30 september.

Melanie Wehbe släpper debut-EP “Bloom” om att hitta sin inre styrka och att våga blomma ut släpps 16 september16.9.2022 09:23:33 CEST | Pressmeddelande

I våras startade Melanie Wehbes resa inför den kommande EPn “Bloom” med den befriande låten “Like I Do” och bara en månad senare släpptes vackra singeln “All The Rest”. Tillsammans med nästkommande låten “Bloom” som släpptes i augusti är det äntligen dags för hennes debut EP med samma namn att släppas den 16 september.

Maja Francis högaktuell - special guest till First Aid Kit, ny YouTube-serie och nominerad till Nordic Music Prize7.9.2022 09:04:44 CEST | Pressmeddelande

Det händer mycket kring sveriges bäst bevarade röst och artist Maja Francis som är aktuell som en en av artisterna i årets upplaga av TV4's “Så mycket bättre” under hösten. Nu är det också officiellt att hon är special guest på First Aid Kits arenaturné i Sverige och i Europa och i samband med det släpptes i veckan en exklusiv YouTube-video “Satin Bed Sessions”. Maja är också nominerad till årets Nordic Music Prize Award för albumet A Pink Soft Mess som går av stapeln under by:Larm i Oslo kommande vecka och inte nog med det, nu på torsdag den 8:e september släpps Maja's YouTube-serie som heter “Pink Soft Diaries”.

Gustaf & Viktor Norén släpper dubbelsingel "Dansen som aldrig tar slut” / "The River That Never Runs Dry"2.9.2022 09:18:10 CEST | Pressmeddelande

Under sommaren har Gustaf & Viktor turnerat runt om i Sverige, bara i år har de lockat över 40 000 besökare till sina konserter. Nyligen presenterades Viktor som ny medlem i Talangjuryn i TV4 och nyligen blev det också officiellt att Viktor spelar huvudrollen i musikalen HAIR på Göta Lejon i vår. Men redan nu kommer ny musik, när bröderna Norén på fredag den 2 september släpper den helt nya singeln “Dansen som aldrig tar slut” - en dubbelsingel som även kommer med en engelsk version med titeln “The River That Never Runs Dry”.