Melanie Wehbe släpper upplyftande och vackra singeln "All The Rest"

När artisten och platina-säljande låtskrivaren Melanie Wehbe gör sin come back efter en lång period i studion så gör hon det helhjärtat. Endast en månad efter första singeln Like I Do är hon redan tillbaka med upplyftande och vackra All the Rest. Singlarna bygger upp inför hennes debut EP som släpps efter sommaren.

All the Rest är en låt om att fortsätta gå sin egna väg i livet trots alla motgångar och utmaningar man möter. När en dörr stängs öppnas en ny på något vackert och knasigt sätt, även om det kan vara otroligt svårt att se det i stunden. Var dig själv, följ dina drömmar, respektera dina känslor, lyssna på magkänslan, älska den du vill, i längden är jag övertygad om att det rätt väg att gå. Vill även tillägga att jag personligen tycker att All the Rest är en riktigt mysig billåt också.” - Melanie Wehbe

Efter sommaren släpper Melanie Wehbe äntligen sin efterlängtade debut EP Bloom. Innan dess ska hon bjuda oss på ytterligare en låt från samlingen och åka ut på sin första sommarturné som artist med liveframträdanden i både Sverige och Norge. Melanie förklarar den/EPn som en musikalisk resa om att hitta självacceptans, sin inre styrka och att kunna blomma ut som människa. Hela projektet släpps på eget skivbolag med ett handplockat team. Valet var enkelt, hon ville bli bättre på att prioritera sig själv och känna sig kreativt fri med åsikter enbart från dem som känner henne bäst. Efter ett liveframträdande i Luleå så skrev Magnus Tosser från Norrbottens-kuriren att Melanie var ”en av landets bäst bevarade hemligheter och bästa talanger”. Hennes emotionella klang, vackra melodier och hur hon bjuder in sin publik till hennes frizon och sedan lämnar dem fyllda med energi är några av faktorerna som får Melanie att sticka ut som artist.

Melanie Wehbe är även en platina-säljande låtskrivare. Hennes katalog inkluderar två ettor på Spotify och tre radio-ettor. Hon har skrivit två låtar som tog sig hela vägen till Eurovision Song Contest samt två Idol-vinnarlåtar och just nu är hon aktuell som låtskrivare i både dansk och tysk radio.

All the Rest är skriven av Melanie Wehbe, Oliver Heinänen, Liam Cacatian Thomassen
Produktion Oliver Heinänen
Mixning Joy Deb
Mastring Holger Lagerfeldt
Pressbild Magnus Ragnvid

För mer information och kontakt hör av dig till oss.

Pink Floyds klassiska album ”Dark side of the moon” firar 50 år i ny exklusiv utgåva19.1.2023 15:11:12 CET | Press release

‘THE DARK SIDE OF THE MOON - LIVE AT WEMBLEY EMPIRE POOL, LONDON, 1974’RELEASED ON VINYL FOR THE FIRST TIME THE BAND INVITES ANIMATORS TO CREATE VIDEOS TO ACCOMPANY ALBUM TRACKS NEW PLANETARIUM ALBUM EXPERIENCE ANNOUNCED BOX SET AVAILABLE FROM 24 MARCH 2023 THE ICONIC ALBUM REMASTERED TRACKS INCLUDE MONEY, THE GREAT GIG IN THE SKY AND TIME DELUXE BOX SET AVAILABLE TO PRE-ORDER HERE ‘THE DARK SIDE OF THE MOON - LIVE AT WEMBLEY EMPIRE POOL, LONDON, 1974’ PRE-ORDER HERE ASSETS HERE