Messiah Hallberg ny artist hos 2Entertain

2Entertin - Part of Moment Group

Komikern, skådespelaren och journalisten Messiah Hallberg blir en del av 2Entertains härliga nöjeselit.

Messiah Hallberg är högaktuell I TV4:s flaggskepp “Finaste familjen” samt som genialisk debattör i tv-programmet ”Parlamentet”. Trots sin ringa ålder har Messiah Hallberg mer erfarenhet än de flesta komiker och om man pratar med komikerkollegorna är de eniga om att han aldrig varit bättre än nu.

Messiah Hallberg har på bara några år slagit sig in bland de största namnen i branschen. Karriären som komiker startade 2009 och han har medverkat i TV-program som ”Roast på Berns”, ”RAW Comedy Club” och ”Comedy Fight Club”.

Som skådespelare har han medverkat i serier som ”Stockholm-Båstad” och sina egna serier ”Messiah – Frälsaren” och ”Messiah – för Sverige i tiden”. Båda på SVT. Han har också hunnit med att ta fram två egna - och mycket framgångsrika podcasts - ”Geniförklarat” och intervjuserien ”Sveriges 20 roligaste”.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.