Metro blir medlemmar i TU

– Jag är mycket glad över att Metro väljer att gå med i TU. Metro blir en viktig medlem för oss. Vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Jeanette Gustafsdotter.

– 2016 kommer att bli ett speciellt år för oss, liksom för branschen i helhet. Vi storsatsar och är i dag Sveriges överlägset största dagstidning, vilket gör att det känns extra viktigt att bli medlem i TU för att visa att vi tar branschfrågorna, kompetens, juridik, säkerhetsfrågor och pressetik på högsta allvar. Vi ser fram emot att bli en del i detta viktiga nätverk, säger Eric Ljunggren, chefredaktör, Metro.

Genom att bli medlem i TU är Metro med och finansierar det pressetiska systemet.

Om TU:
MEDIEHUSENS BRANSCHORGANISATION

TU:s medlemsföretag ger ut morgon- och kvällstidningar samt gratistidningar, driver tv- och radiostationer, webbsajter, medieutvecklingsföretag m m. TU kämpar för den svenska tryck- och yttrandefriheten och påverkar politiker och allmänhet i frågor som är av avgörande betydelse för mediebranschen – och därmed för vår demokrati.

Jeanette Gustafsdotter
VD TU