MGB Truck utökar verksamheten – lanserar nya kurser

MGB Truck har i coronapandemins spår passat på sätta in fler kurstillfällen, där syftet är att sprida ut kursdeltagarna över fler tillfällen och kringgå större samlingar. Samtidigt kommer bolaget lansera nya utbildningar under året vilket innebär att de utöver truckutbildningar nu även kommer att hålla fallskyddsutbildning, liftutbildning samt ställningsutbildning.

MGB Truck är ett snabbt växande bolag som under många år har funnits i Stockholm, Göteborg och Örebro. Nu har de även expanderat till Malmö och Norrköping.

-       Vår målsättning är att expandera till fler städer i landet under året, men vi kommer även lägga stort fokus på att lansera fler utbildningar. Förutom våra truckutbildningar kommer vi nu även att hålla utbildningar såsom fallskyddsutbildning, liftutbildning och ställningsutbildning, säger pressansvarig Emily på MGB Truck.

Verksamhetens truckutbildning håller hög kvalité och målsättningen är att utbilda deltagarna till säkra truckförare. MGB Truck erbjuder en tidseffektiv utbildning där teorin hålls online på både svenska och engelska, vilket även ger kursdeltagarna frihet och flexibilitet. Med anledning av det pågående coronaviruset har MGB Truck även satt in extra kurstillfällen för att på så sätt sprida ut kursdeltagarna över fler tillfällen.

En viktig princip som MGB Truck håller hårt om är att de aldrig släpper iväg kursdeltagare, som ännu inte lyckats uppnå färdighetsmålen eller kan köra med säkerhet. Detta är en trygghetsfaktor för deltagare, men även för framtida arbetsgivare.

Alla instruktörer är certifierade och besitter lång erfarenhet och kunskap inom transport, lager och logistik. MGB Truck erbjuder alla deltagare körgaranti, vilket innebär att såväl privatpersoner och företag får ytterligare övning helt kostnadsfritt om så behövs.

Truckutbildning företag

MGB Truck skräddarsyr även truckutbildningar för verksamheter. Kursen kan hållas i MGB Trucks utbildningslokaler, men det finns det finns dessutom möjlighet för instruktörerna att komma ut till företagets arbetsplats, oavsett vart i landet ni finns. Läs mer här.

Pressansvarig:

Emily M

MGB Truck
info@mgbtruck.se

Unik service ger goda elektrikeromdömen för Svenska Eljouren14.4.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Svenska Eljouren startade som en renodlad eljour men det som gör elbolaget unikt är dess serviceinriktade elektriker som även ger fullt kundfokus för bokade uppdrag. Bland hushållen i Stockholm har tillgängliga och bokningsbara elektriker blivit en succé. Sedan starten i april 2020 har Svenska Eljouren hjälpt över 7000 kunder – med utmärkta omdömen och lysande kundrecensioner som resultat. Receptet är helt enkelt att erbjuda god service!