MGB Truck utökar verksamheten – lanserar nya kurser

MGB Truck har i coronapandemins spår passat på att addera fler kursstarter. Syftet är att sprida ut deltagarna över fler kurstillfällen och kringgå större samlingar. Samtidigt kommer bolaget lansera nya utbildningar under året vilket innebär att de utöver truckutbildningar snart kommer att erbjuda fallskyddsutbildning, liftutbildning samt ställningsutbildning.

MGB Truck är ett snabbt växande företag som under många år har funnits i Stockholm, Göteborg och Örebro. Nu har de även expanderat till Malmö och Norrköping.

-       Vår målsättning är att utöka till fler städer i landet under året, men vi kommer även lägga stort fokus på att lansera fler utbildningar. Förutom våra truckutbildningar kommer vi nu även att hålla utbildningar såsom fallskyddsutbildning, liftutbildning och ställningsutbildning, säger pressansvarig Emily på MGB Truck.

Verksamhetens truckutbildning håller hög kvalité och målsättningen är att utbilda deltagarna till säkra truckförare. MGB Truck erbjuder en effektiv truckutbildning där teorin hålls online på både svenska och engelska, medan den praktiska delen hålls på plats i våra lokaler eller på er arbetsplats. Med anledning av det pågående coronaviruset har MGB Truck även satt in extra kurstillfällen för att på så sätt sprida ut kursdeltagarna över fler tillfällen.

En viktig princip som MGB Truck håller hårt om är att man aldrig släpper igenom deltagare, som ännu inte uppnåt färdighetsmålen eller kan köra med säkerhet. Detta är en trygghetsfaktor för deltagare, men även för framtida arbetsgivare.

Alla instruktörer är certifierade och besitter lång erfarenhet och kunskap inom transport, lager och logistik. MGB Truck erbjuder alla deltagare körgaranti, vilket innebär att såväl privatpersoner som företag får ytterligare övning helt kostnadsfritt om så behövs.

Truckutbildning företag

MGB Truck skräddarsyr även truckutbildningar för verksamheter. Kursen kan hållas i MGB Trucks utbildningslokaler, men det finns det finns dessutom möjlighet för instruktörerna att komma ut till företagets arbetsplats, oavsett vart i landet ni finns. Läs mer här.

Pressansvarig:

Emily M

MGB Truck
info@mgbtruck.se

Ny jämförelsesajt av billiga mobilabonnemang9.6.2021 10:22:56 CEST | Pressmeddelande

Det är en djungel att välja mobilabonnemang och olika erbjudanden förvirrar ofta konsumenten vilket som är bäst. För att underlätta detta har hemsidan Nyttmobilabonnemang.se startats, med syftet att hjälpa konsumenterna att hitta det bästa mobilabonnemanget till bäst pris. Genom jämförelser gjorda av branschexperter listas de bästa, målgruppsanpassade och billigaste mobilabonnemangen. Hemsidan uppdateras dagligen med aktiva rabatter och erbjudanden.