Michael Marchal ny VD för SHL

SHL:s styrelse har utsett Michael Marchal till VD för SHL och förlänger därmed uppdraget. Michael Marchal har varit tf VD för SHL sedan oktober 2018.
Michael Marchal, ny VD för SHL. Foto:Bildbyrån

– Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Michael som kommer med lång och gedigen erfarenhet från SHL-klubben Växjö Lakers och från företagsledning i det privata näringslivet. De närmaste åren skall forma framtidens SHL och det arbetet leds väl av Michael Marchal, säger SHL:s ordförande Anders Källström.

Michael Marchal har en lång och omfattande karriär inom IT-koncernen Visma. Han kommer senast från uppdraget som ordförande i Växjö Lakers och styrelseledamot i SHL:s styrelse. Michael Marchal är 55 år gammal och utbildad civilekonom.

– Jag är mycket glad att få uppdraget att fortsätta utveckla SHL och leda ligan som så många är engagerade i och brinner för, säger Michael Marchal.

Kontaktperson: Michael Marchal, VD SHL, 073-374 56 87

Michael Marchal, ny VD för SHL. Foto:Bildbyrån