Midsommarkaramell till gotlänningarna: BRA redo att öka kapaciteten när SAS drar ned

Flygbolaget BRA meddelar nu att man är beredda att anpassa och öka sin kapacitet om SAS väljer att minska antalet avgångar från Visby. Till skillnad från konkurrenten är alla flygresor med BRA klimatkompenserade, utan extra kostnad för resenärerna.

Lyfter från flygplats

- Vi är måna om Gotland som destination och Gotlänningarnas tillgänglighet till fastlandet. Visby är den av våra flygplatser som näst efter Bromma har flest destinationer, säger Ulrika Matsgård som är kommersiell chef för BRA.

- Så fort vi fick besked om att SAS funderar på att minska antalet avgångar började vi titta på möjliga lösningar för att eventuellt öka vår kapacitet. Det kan handla om allt från större flygplan till fler avgångar men det är lite för tidigt att säga vad och hur. Allt hänger på hur SAS väljer att gå vidare, fortsätter Ulrika.

Direkt från Visby kan man flyga klimatkompenserat med BRA till:

• Stockholm, Bromma (året runt)
  • Göteborg (året runt)
  • Malmö (året runt)
  • Norrköping (sommar)
  • Umeå (sommar)
  • Sundsvall (sommar)
  • Ängelholm  (sommar)
  • Helsingfors (sommar)
  • Östersund (sommar)

Via Bromma går det att flyga vidare med BRA till:

• Kalmar
  • Växjö
  • Ronneby
  • Kristianstad
  • Halmstad
  • Trollhättan
  • Östersund
  • Sälen (vinter)

Via Göteborg går det att flyga vidare med BRA till:

• Lyon

Via Växjö går det att flyga vidare med BRA till:

• Berlin

Via Malmö går det att flyga vidare med BRA till:

• Mallorca (sommar)

Lyfter från flygplats

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.