Mikael Kaunitz utnämnd till VD och koncernchef i Intendia Group

Oslo/Stockholm, den 20 juni 2019: Styrelsen i Intendia Group, en ledande aktör i marknaden för privat utbildning i Norge och Sverige, utnämnde i styrelsemöte den 18 juni 2019 Mikael Kaunitz till verkställande direktör och koncernchef. Kaunitz har agerat interimistiskt i ställningen sedan december 2018.

- Mikael har under våren med framgång drivit och implementerat de områden som han och styrelsen identifierat som primära då han tillträdde i verksamheten, säger styrelsens ordförande Nicolai H. Løvenskiold. Det gäller både effektivisering och omstruktureringar av koncernfunktioner, samt en omfattande genomgång av portföljstrategin och strategin for utveckling av de olika segmenten. Vi är säkra på att Mikael Kaunitz är rätt person för att leda utvecklingen av verksamheten vidare och säkerställa att den anpassar sig och växer i en marknad under kraftig förändring, understryker Løvenskiold.

Mikael Kaunitz blev i september 2018 anställd som CFO i Intendia Group. Innan detta har Mikael över 15 års erfarenhet av en rad ledarroller på både nordisk och internationell nivå.

For ytterligare information:

Nicolai H. Løvenskiold, +47 905 28 245

Mikael Kaunitz, +46 761 353 798

Fakta om Intendia Group

Intendia Groupär en av Skandinaviens ledande utbildningskoncerner med verksamhet i Sverige och Norge. Koncernen består av 12 starka varumärken, och har ca 40 000 studenter och deltagare per år.

I Norge drivs verksamheten genom Bilder Nordic School of Photography, Bjørknes Høyskole, Bjørknes Privatskole, Joblearn, Junglemap, SoFI - School of Fashion Industry og Treider.

I Sverige driver koncernen verksamhet genom Berghs School of Communication, Competens, Iris och Medlearn.

Följ Intendia Group AB

Senaste pressmeddelandena från Intendia Group AB

Anthon B Nilsen Utdanning skifter navn till Intendia Group30.11.2017 14:57:41 CETPressmeddelande

Etter nærmere tjue år med utvikling og drift av private undervisningsvirksomheter skifter Anthon B Nilsen Utdanning nå navn til Intendia Group. Navneskiftet gjenspeiler en tydelig endring av strategi som innebærer en ambisjon om å spille en større rolle innenfor arbeidsmarkedstrening og voksenopplæring både innenfor og utenfor Norge. For å lykkes med en bredere skandinavisk satsing må virksomheten gis mulighet til å bygge sin egen identitet uavhengig av Anthon B Nilsens andre aktiviteter i Norge og med et navn som er anvendbart på flere språk.