Mikael Leksell ny chef för Siemens Digital Industries i Sverige

Från vänster: Mikael Leksell, ny Head of Digital Industries på Siemens i Sverige, Göran Persson, tidigare Head of Digital Industries på Siemens i Sverige

Mikael Leksell, vd för Siemens AB, tar över rollen som chef för affärsområdet Digital Industries efter Göran Persson som går i pension.

Mikael Leksell, vd för Siemens AB, kommer i tillägg till sin nuvarande roll att ta över rollen som chef för Siemens affärsområde Digital Industries efter Göran Persson som väljer att gå i pension. Förändringen verkställs den 1 april. Göran kommer därefter att stanna på företaget i en roll som rådgivare fram till den 30 september.

– Jag ser fram emot att jobba nära svensk industri igen efter nio år utomlands, säger Mikael Leksell, vd för Siemens AB. Med vårt kunnande och portfölj av produkter och lösningar erbjuder vi både nuvarande och nya kunder stöd i deras arbete med att framtidssäkra sin verksamhet, för att bevara konkurrenskraft i morgondagens allt mer digitaliserade produktionslandskap. Siemens Digital Industries ska vara förstahandsvalet för ett industriföretag som söker en partner för sin digitala transformation, oavsett storlek eller bransch.

Göran har en mångårig karriär på Siemens bakom sig med flera ledande roller inom främst industriområdet, men även inom den tidigare divisionen Infrastructure & Cities.

Detta pressmeddelande och pressbilder, samt övrigt pressmaterial finns tillgängligt i Siemens nyhetsrum www.siemens.se/press

Göran Persson, chef för Siemens Digital Industries i Sverige
Mikael Leksell, vd Siemens AB