Mikael Samuelsson blir ny affärsutvecklare för sporträttigheter

Aftonbladets Mikael Samuelsson blir ny affärsutvecklare för sporträttigheter och kommersiella partnerskap.

För att ytterligare öka fokus på sporträttigheter men också i övrigt ta nya steg inom kommersiella partnerskap kommer Mikael Samuelsson att gå över och förstärka den kommersiella avdelningen på Aftonbladet. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet

Den senaste tiden har Aftonbladet jobbat allt mer aktivt och strategiskt med sporträttigheter, med målet att fortsätta utveckla Sportbladet som ledande sportdestination i Sverige. För att ytterligare öka fokus på sporträttigheter men också i övrigt ta nya steg inom kommersiella partnerskap kommer Mikael Samuelsson att gå över och förstärka den kommersiella avdelningen på Aftonbladet.

– Mikael Samuelsson har en bred erfarenhet av affärsutveckling och han kommer att arbeta med att förvärva och förvalta de olika sporträttigheterna, samtidigt som han har en viktig roll i att identifiera nya kommersiella partnerskap som gynnar Aftonbladet i stort, säger Karl Hahtovirta, kommersiell chef på Aftonbladet.

Aftonbladet har nyligen förvärvat rättigheter till bland annat OBOS Damallsvenskan och Elitserien i Bandy och Mikael Samuelsson får en viktig roll för att säkerställa att Sportbladet kan erbjuda ännu mer unikt innehåll för betalande användare.

– Det ska bli oerhört spännande att få vara med på den resa som vi nu har påbörjat där vi storsatsar på att erbjuda våra läsare och tittare ett exklusivt och relevant innehåll. Mitt fokus blir på livesport och att säkra Sportbladets position som Sveriges bästa sportdestination, säger Mikael Samuelsson.

Mikael har kommer närmast från rollen som affärsutvecklare på Aftonbladet Consumer Business och tillträder sin nya tjänst omedelbart.

Mikael Samuelsson, affärsutvecklare, Aftonbladet. Tel: 070-528 24 13. E-post:mikael.j.samuelsson@schibsted.com
Karl Hahtovirta, kommersiell chef, Aftonbladet. Tel: 070-685 30 86.  E-post: karl.hahtovirta@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post:eric.rosen@aftonbladet.se

Annonsörer påverkas inte negativt av att synas bland coronarelaterat innehåll25.3.2020 16:45:00 CETPressmeddelande

Många annonserande företag undrar nu över sin brand suitability och hur man bör tänka kring marknadsföring mitt i en coronakris. Vissa är oroliga för att deras varumärke kan påverkas negativt om de förekommer i kontexter av corona. Schibsteds senaste studie visar att endast åtta procent av besökarna på Schibsteds sajter tror att deras uppfattning om ett företag påverkas negativt.