Mikael var först till The No Show Room – vann ny Volkswagen Passat Alltrack
Den 2 januari drog Volkswagen som en del av sin årliga kampanj tillsammans med längdlandslaget igång jakten på The No Show Room, Sveriges mest otillgängliga showroom. Inuti fanns en ny Passat Alltrack att hämta för den som hittade dit först.
För att delta i jakten behövde man hitta showroomets koordinater, genom att lösa ledtrådar till sex koder som släppts under januari. Den sista koden släpptes i torsdags kl. 10.00 men redan klockan 8.00 var över 50 bilar på plats och några hade tältat och andra sovit i bilen sedan kvällen innan.
Förväntningarna överträffades
Den som körde segrande från showroomet var Mikael som inte bara var först att lösa ledstrådarna till alla koder utan också först att hitta platsen. Intresset har överträffat alla förväntningar – inte mindre än 13 000 deltagare registrerades i tävlingen.
– Jag har varit med från start i jakten! Det har varit väldigt kul och det har varit svårt att tänka på annat! Jag har åkt en sväng varje dag och letat efter potentiella platser och i onsdagskväll hittade jag showroomet. Det har varit väldigt bra stämning utanför men man var väldigt nervös varje gång någon gick fram och försökte öppna låset. Det var riktigt härligt att få upp dörren och köra därifrån i bilen, säger Mikael Bolsöy från Gällivare.
Kluriga ledtrådar
Ledtrådarna till koderna som kunde låsa upp koordinaterna gömdes på flera kluriga och udda platser som deltagarna behövde hitta. Till exempel postade längdlandslaget en bild med en julhälsning från Volkswagen – och i samma bild kunde man skymta Charlotte Kallas telefonnummer. Ringde man numret så hade Charlotte läst in en kod på telefonsvararen.
Volkswagen lyckades också leta sig in i SVT:s sändning för Tour de Ski där man i publiken kunde man se en heja-skylt med en kod. Koder fanns också gömda i filmer på YouTube, på Instagram, i utomhustavlor och i nyhetsbrev med mera.
– Ett stort grattis till Mikael, en riktigt värdig vinnare. Under dessa veckor har vi hört människor prata om att hyra helikoptrar för att hitta showroomet, och stora communites har skapats där man gemensamt gett sig in i jakten för att dela på priset. Även om det varit en krånglig väg dit för Mikael är vi övertygade om att vägen från showroomet blev desto lättare i nya Passat Alltrack med 4MOTION fyrhjulsdrift, säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen.
Nyckelord
Kontakter
Marcus ThomasfolkInformationschef
Tel:070-35 896 57marcus.thomasfolk@volkswagen.seBilder
Länkar
Om
År 2019 levererade Volkswagen 6,28 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades totalt 49 000 personbilar från Volkswagen 2019 vilket ger en marknadsandel på 13,7 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, T-Cross, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Golf Alltrack, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Passat Alltrack, Arteon, Sharan, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok.
Följ Volkswagen Personbilar
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Volkswagen Personbilar
Volkswagen återlanserar Touran i Sverige16.4.2024 14:42:20 CEST | Pressmeddelande
Den mångsidiga familjebilen Touran med upp till sju sittplatser erbjuds återigen på den svenska marknaden.
En bilikon fyller 50 år – Volkswagen började tillverka Golf den 29 mars 197429.3.2024 09:21:50 CET | Pressmeddelande
För exakt 50 år sedan, den 29 mars 1974, började Volkswagen serietillverka Golf i Wolfsburg. Ingen visste den dagen i mars att denna kompaktbil – efterföljaren till legendariska Beetle (”Bubblan”) – skulle bli den mest framgångsrika Volkswagen-modellen och den mest sålda europeiska bilen någonsin.
Säljstart för nya Volkswagen Passat eHybrid – Laddhybrid med upp till 13 mils räckvidd på el28.3.2024 08:00:05 CET | Pressmeddelande
Volkswagen utökar utbudet av drivlinor till nya Passat. Nu startar försäljningen av de två nya laddhybriderna (eHybrid) med en systemeffekt på 204 hk respektive 272 hk. En elektrisk räckvidd på upp till 131 km (WLTP, beroende på utrustningsversion) gör Passat eHybrid till en elbil i vardagen. Dessutom startar försäljningen av den starkaste turbodieselversionen (TDI) med 193 hk och 4MOTION fyrhjulsdrift som standard. Sedan i höstas erbjuds även en mildhybrid (eTSI) med 150 hk.
Dubbel världspremiär för de sportiga elbilarna ID.3 GTX och ID.7 GTX Tourer – Volkswagen presenterar bilder och inledande fakta13.3.2024 18:18:38 CET | Pressmeddelande
Volkswagen utökar sitt utbud av sportiga GTX-modeller. I en dubbel världspremiär gör nu nya ID.3 GTX och ID.7 GTX Tourer sin debut. De två sportiga modellerna kommer att lanseras med en GTX-specifik exteriördesign, inklusive speciella front- och ljussignaturer, sportiga designdetaljer i interiören och kraftfull eldrift. De sportigaste modellerna från den helt eldrivna ID.-familjen bär GTX-märket sedan 2021.
Säljstart för nya Volkswagen ID.7 Tourer8.3.2024 15:43:19 CET | Pressmeddelande
Volkswagens nya eldrivna kombi ID.7 Tourer går nu att beställa på den svenska marknaden. Det rekommenderade cirkapriset för den välutrustade versionen ID.7 Tourer Pro Edition är från 659 900 kronor.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum