Milla Bjerke ny utbildningsdirektör för Hermods AB

I mitten på juni tar Milla Bjerke över som ny utbildningsdirektör för Hermods AB. Milla kommer närmast från Stockholms Stadsmission där hon varit verksam som ansvarig för Kvalitet och hållbarhet.
Milla Bjerke, tillträdande utbildningsdirektör Hermods AB

- Utifrån sin kompetens och långa erfarenhet inom ledarskap från olika branscher kommer Milla bidra till att ta Hermods AB vidare in i framtiden. Vi är väldigt glada att få välkomna Milla till Hermods och AcadeMedia, säger Christer Hammar, chef AcadeMedia vuxenutbildning.

Milla Bjerke är i civilekonom med erfarenhet från ledande roller i både privata och statliga bolag och har bland annat arbetat inom SAS som divisionschef SGS International med fokus på affärsdriven förändringsledning och även som VD för Samhalls Arbetsmarknadstjänster AB. I sin senaste roll inom Stockholms Stadsmission har hållbarhetsfrågor legat i fokus vilket är ett viktigt område för Hermods AB framtida utveckling.

- Att få möjligheten att fortsätta utveckla Hermods verksamhet ligger i linje med det jag jobbat med de senaste tio åren – att få människor närmare arbetsmarknaden. Jag brinner för själva kärnfrågan och social hållbarhet ligger mig varmt om hjärtat. Det ska bli väldigt inspirerande att få lära känna verksamheten och alla medarbetarna, säger Milla Bjerke, tillträdande utbildningsdirektör för Hermods AB.

Claudiu Gelu Deak frånträder således posten som t.f utbildningsdirektör för Hermods AB den 15 juni och återgår till rollen som vice segmentschef AcadeMedia vuxenutbildning.

Om Hermods

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra komvuxutbildningar, yrkeshögskola, sfi och distansgymnasium utbildar årligen över 70 000 studerande och elever. Vår vision är att vara ledande i utbildning för vuxna och därigenom delaktiga i inkludering och förbereder för arbetslivet. Hermods ingår i Academedia, som genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande vill skapa en bättre framtid.

Milla Bjerke, tillträdande utbildningsdirektör Hermods AB
Milla Bjerke

Adolf Fredriks Kyrkogata 2

08 7944200http://www.academedia.se

AcadeMedia driver för- och grundskolor, gymnasier och vuxenutbildning, med verksamhet i Sverige, Norge och Tyskland. Vår drivkraft är att bygga ett mer hållbart samhälle med utbildning och lärande som grund. Läs mer om oss och vår verksamhet på academedia.se.