Miniprice etablerar sig på Frölunda Torg

Miniprice, med fokus på livsmedel från Mellanöstern och Balkan, har efter flera framgångsrika år i Strömstad och Bergsjön i Göteborg nu valt att etablera sig på Frölunda Torg. – Att i dessa tider hitta en aktör med stor långsiktighet känns härligt, och deras utbud är verkligen efterfrågat i området, säger Tobias Heurlin, Bitr. Centrumchef.

Entré vid Åhléns

Sedan flera år finns de orientaliska livsmedelsbutikerna Miniprice såväl i Strömstad som i stadsdelen Bergsjön i Göteborg. Ett stort utbud av varor från Mellanöstern och Balkan utmärker det breda sortimentet – och en rejäl charkdisk.

Efterfrågan på utbudet och sortimentet hos Miniprice är stor, och det är välkänt att många kunder reser långväga för att få tag i exempelvis iransk saltgurka, bulgur från Turkiet. klassiska korven sudjuk eller jordnötsbågarna Smoki från Balkan. För att nämna några få varor av det enorma utbudet på Miniprice.

Ägarna vill nu göra en kedja av konceptet, och det är här etableringen på Frölunda Torg kommer in i bilden:

– Vi har länge letat efter rätt läge och tillfälle, och när de här rymliga lokalerna blev lediga på Frölunda Torg, dök den optimala möjligheten dök upp för oss, vi tror mycket på läget, säger ägaren Akil Saadon.

Miniprice tar över den drygt 1000 kvadratmeter stora butiken som tidigare hyste ÖoB, och har skrivit ett långsiktigt hyresavtal med fastighetsägaren Skandia Fastigheter.

– Att trots en extrem situation i coronatider kunna hitta en riktigt bra affärsuppgörelse med en aktör som tror på oss långsiktigt känns väldigt bra. Vi är övertygade om att deras utbud och produkter kompletterar det befintliga på ett perfekt sätt. Vi vet att orientaliskt livsmedel är väldigt eftertraktat här. Många av Miniprice kunder reser långväga för att få handla från deras sortiment, nu är det även välkomna till Frölunda Torg, säger Tobias Heurlin, Bitr. Centrumchef.

Denna speciella vår ser ytterligare tre nytillskott dagens ljus på Frölunda Torg: Glenn Sportsbar och amkerikanska skokedjan Skechers har redan öppnat, och inom kort öppnar även zoo-butiken Arken Zoo.

Entré vid Åhléns

Tre nytillskott på Frölunda Torg i vår23.4.2020 09:33:46 CESTPressmeddelande

Coronakrisen har drabbat inte minst restaurangnäringen – men Glenn Sportsbar har nu öppnat på köpcentrumet Frölunda Torg i Göteborg. Därmed får det redan stora utbudet av restauranger ett välkommet nytillskott. – Att vi nu kan bredda utbudet med en sportbar känns både efterlängtat och spännande, säger Tobias Heurlin, biträdande Centrumchef Frölunda Torg. Två nya butiker öppnar även inom kort på köpcentrumet: skokedjan Skechers och zoobutiken Arken Zoo.