Minnesota Commuication nominerade i Gyllene Hjulet

Minnesota Communication - Part of Moment Group

Förra veckan offentliggjordes årets nomineringar för den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet. Tävlingen firar i år 20 år och projektteamet på Minnesota är därför extra hedrade över att i år bli nominerade i kategorin ”årets interna event” tillsammans med Fastighetsbyrån för deras 50-årsjubileum ”50 shades of Great”.

Uppdraget
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den ledande positionen ligger en engagerad franchiseorganisation – en organisation som år 2016 fyllde 50 år.

Minnesotas uppdrag var att samla de närmare 1650 medarbetarna på den årliga kickoffen för att bygga stolthet över det som Fastighetsbyrån och dess medarbetare hittills åstadkommit samt stärka engagemanget inför framtiden.

Lösningen
Minnesota skapade det övergripande konceptet ”Fifty Shades of Great” – en humoristisk blinkning till en viss, populär Hollywoodfilm. Konceptet syftade till att hylla medarbetarna och lyfta fram företagets framgångar under de gångna femtio åren.

Innehållet under dagen förmedlades genom fyra akter: ”Fifty Shades of Talkshow”, ”Fifty Shades of Kundmöte”, ”Fifty Shades of Wow” och ”Fifty Shades of Great”. I ett rasande tempo avlöste de många talarna varandra på scenen i Annexet under varierade presentationsformer: paneldiskussion, talk show, debatt mm. David Batra underhöll med specialskrivet material och avslutningsvis tog Darin publiken med storm genom ett känslomässigt framträdande ackompanjerat av en stråksextett. Under framträdandet formade bilder på medarbetarna Fastighetsbyråns varumärkeslöfte: ”Vi bryr oss”.

Hyllningarna fortsatte under kvällen: vid den storslagna galamiddagen i Globen regnade det priser över de medarbetare och kontor som varit extra framträdande under året. På scen stod Darin, Orup, Miriam Bryant och Alcazar för underhållning i världsklass.

Resultatet
Över 99 % av Fastighetsbyråns medarbetare deltog på jubileumskickoffen. Av dessa angav 94,6 % att de kände sig inspirerade i sitt fortsatta arbete och 93,8 % tyckte att kickoffen var en fullträff.

Ta gärna en titt på caset i sin helhet - klicka här.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.