Minnesota Commuication nominerade i Gyllene Hjulet

Minnesota Communication - Part of Moment Group

Förra veckan offentliggjordes årets nomineringar för den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet. Tävlingen firar i år 20 år och projektteamet på Minnesota är därför extra hedrade över att i år bli nominerade i kategorin ”årets interna event” tillsammans med Fastighetsbyrån för deras 50-årsjubileum ”50 shades of Great”.

Uppdraget
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den ledande positionen ligger en engagerad franchiseorganisation – en organisation som år 2016 fyllde 50 år.

Minnesotas uppdrag var att samla de närmare 1650 medarbetarna på den årliga kickoffen för att bygga stolthet över det som Fastighetsbyrån och dess medarbetare hittills åstadkommit samt stärka engagemanget inför framtiden.

Lösningen
Minnesota skapade det övergripande konceptet ”Fifty Shades of Great” – en humoristisk blinkning till en viss, populär Hollywoodfilm. Konceptet syftade till att hylla medarbetarna och lyfta fram företagets framgångar under de gångna femtio åren.

Innehållet under dagen förmedlades genom fyra akter: ”Fifty Shades of Talkshow”, ”Fifty Shades of Kundmöte”, ”Fifty Shades of Wow” och ”Fifty Shades of Great”. I ett rasande tempo avlöste de många talarna varandra på scenen i Annexet under varierade presentationsformer: paneldiskussion, talk show, debatt mm. David Batra underhöll med specialskrivet material och avslutningsvis tog Darin publiken med storm genom ett känslomässigt framträdande ackompanjerat av en stråksextett. Under framträdandet formade bilder på medarbetarna Fastighetsbyråns varumärkeslöfte: ”Vi bryr oss”.

Hyllningarna fortsatte under kvällen: vid den storslagna galamiddagen i Globen regnade det priser över de medarbetare och kontor som varit extra framträdande under året. På scen stod Darin, Orup, Miriam Bryant och Alcazar för underhållning i världsklass.

Resultatet
Över 99 % av Fastighetsbyråns medarbetare deltog på jubileumskickoffen. Av dessa angav 94,6 % att de kände sig inspirerade i sitt fortsatta arbete och 93,8 % tyckte att kickoffen var en fullträff.

Ta gärna en titt på caset i sin helhet - klicka här.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar