Minnesota Commuication nominerade i Gyllene Hjulet

Minnesota Communication - Part of Moment Group

Förra veckan offentliggjordes årets nomineringar för den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet. Tävlingen firar i år 20 år och projektteamet på Minnesota är därför extra hedrade över att i år bli nominerade i kategorin ”årets interna event” tillsammans med Fastighetsbyrån för deras 50-årsjubileum ”50 shades of Great”.

Uppdraget
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den ledande positionen ligger en engagerad franchiseorganisation – en organisation som år 2016 fyllde 50 år.

Minnesotas uppdrag var att samla de närmare 1650 medarbetarna på den årliga kickoffen för att bygga stolthet över det som Fastighetsbyrån och dess medarbetare hittills åstadkommit samt stärka engagemanget inför framtiden.

Lösningen
Minnesota skapade det övergripande konceptet ”Fifty Shades of Great” – en humoristisk blinkning till en viss, populär Hollywoodfilm. Konceptet syftade till att hylla medarbetarna och lyfta fram företagets framgångar under de gångna femtio åren.

Innehållet under dagen förmedlades genom fyra akter: ”Fifty Shades of Talkshow”, ”Fifty Shades of Kundmöte”, ”Fifty Shades of Wow” och ”Fifty Shades of Great”. I ett rasande tempo avlöste de många talarna varandra på scenen i Annexet under varierade presentationsformer: paneldiskussion, talk show, debatt mm. David Batra underhöll med specialskrivet material och avslutningsvis tog Darin publiken med storm genom ett känslomässigt framträdande ackompanjerat av en stråksextett. Under framträdandet formade bilder på medarbetarna Fastighetsbyråns varumärkeslöfte: ”Vi bryr oss”.

Hyllningarna fortsatte under kvällen: vid den storslagna galamiddagen i Globen regnade det priser över de medarbetare och kontor som varit extra framträdande under året. På scen stod Darin, Orup, Miriam Bryant och Alcazar för underhållning i världsklass.

Resultatet
Över 99 % av Fastighetsbyråns medarbetare deltog på jubileumskickoffen. Av dessa angav 94,6 % att de kände sig inspirerade i sitt fortsatta arbete och 93,8 % tyckte att kickoffen var en fullträff.

Ta gärna en titt på caset i sin helhet - klicka här.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.