Minnesota Communication går samman med Stålmarck Live

Brand Engagementbyrån Minnesota växlar upp ytterligare och går samman med Stålmarck Live. Minnesotas erbjudande efterfrågas i allt större utsträckning och det finns ett behov av att utöka och vässa organisationen inför 2018. Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet.

Minnesota Communication - part of Moment Group

- Vi har nyfiket följt varandra genom åren och efter att ha fört diskussioner under en tid var timingen nu rätt för båda parter, säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota Communication. Genom sammanslagningen med erkänt duktiga Stålmarck Live förstärker vi nu ytterligare den kompetens och erfarenhet som många av våra kunder efterfrågar, fortsätter Andy.

- Jag har, framförallt de senaste åren, imponerats av Minnesota och deras satsning på Brand Engagement. De omnämns med stor respekt av både kunder och kollegor i branschen, säger Tomas Stålmarck, grundare av Stålmarck Live.

- När vi har funderat på nästa steg för Stålmarck Live har rätt sammanhang varit viktigast för oss. På Minnesota känns det varmt och familjärt samtidigt som de är mycket professionella vilket speglar det sätt som vi vill arbeta på, säger Frida Stålmarck, VD för Stålmarck Live.

- Känslan är att något riktigt stort är på gång och där vill vi vara med. De bästa spelarna skall spela i NHL och det gör vi nu, avslutar Tomas Stålmarck.

Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet. Byrån kommer efter samgåendet att ha 30 medarbetare och samtliga utgår från Minnesotas kontor på Vasagatan i Stockholm.

För mer information, kontakta:

Andy Pimmeshofer, Minnesota Communication andy.pimmeshofer@minnesota.se +46 733 22 43 88
Tomas Stålmarck, Stålmarck Live tomas@stalmarcklive.se+46 760 24 33 60

Varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.