Minnesota Communication går samman med Stålmarck Live

Brand Engagementbyrån Minnesota växlar upp ytterligare och går samman med Stålmarck Live. Minnesotas erbjudande efterfrågas i allt större utsträckning och det finns ett behov av att utöka och vässa organisationen inför 2018. Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet.

Minnesota Communication - part of Moment Group

- Vi har nyfiket följt varandra genom åren och efter att ha fört diskussioner under en tid var timingen nu rätt för båda parter, säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota Communication. Genom sammanslagningen med erkänt duktiga Stålmarck Live förstärker vi nu ytterligare den kompetens och erfarenhet som många av våra kunder efterfrågar, fortsätter Andy.

- Jag har, framförallt de senaste åren, imponerats av Minnesota och deras satsning på Brand Engagement. De omnämns med stor respekt av både kunder och kollegor i branschen, säger Tomas Stålmarck, grundare av Stålmarck Live.

- När vi har funderat på nästa steg för Stålmarck Live har rätt sammanhang varit viktigast för oss. På Minnesota känns det varmt och familjärt samtidigt som de är mycket professionella vilket speglar det sätt som vi vill arbeta på, säger Frida Stålmarck, VD för Stålmarck Live.

- Känslan är att något riktigt stort är på gång och där vill vi vara med. De bästa spelarna skall spela i NHL och det gör vi nu, avslutar Tomas Stålmarck.

Stålmarck Live kommer att integreras i Minnesotas verksamhet från årsskiftet. Byrån kommer efter samgåendet att ha 30 medarbetare och samtliga utgår från Minnesotas kontor på Vasagatan i Stockholm.

För mer information, kontakta:

Andy Pimmeshofer, Minnesota Communication andy.pimmeshofer@minnesota.se +46 733 22 43 88
Tomas Stålmarck, Stålmarck Live tomas@stalmarcklive.se+46 760 24 33 60

Åvägen 17F

Varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar

Komedisuccén "Minns Du mig?” förlängs på Lisebergsteatern! Ytterligare sex föreställningar släpps i januari 2018!25.11.2017 13:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Föreställningen MINNS DU MIG? - en komedi om kärlek för evigt/givet med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik. Tack vare stor efterfrågan blir detta andra gången det sätts in extraföreställningar på Lisebergsteatern. Biljetterna till ytterligare sex föreställningar släpps idag den 25 oktober. Lör 20 jan 16.00 Lör 20 jan 19.30 Fre 26 jan 19.30 Lör 27 jan 16.00 Lör 27 jan 19.30 Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp? ”Ska du se EN komedi eller teaterpjäs i år – se ’Minns du mig?’ Ska du se två, se