Minnesota flyttar till nytt kontor i Stockholm

Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication

Minnesota Communication - Part of Moment Group

En flytt är något man lätt engagerar sig lite extra i. Sällan får man ett bättre tillfälle att städa ut det gamla och lyfta in det nya. Eftersom gänget på Minnesota gärna ser sig som nybyggare, vill de förstås göra det mesta av möjligheten!

Nya möjligheter
Minnesotas nya kontor finns i Convendum – ett co working center som de delar med andra nybyggare: start-ups, hubbar och andra dynamiska aktörer under utveckling. Tillsammans hoppas de på att upptäcka nya affärsmöjligheter, samarbeten och lösningar.

Mer engagemang
De har valt bort fasta arbetsplatser. Istället har de rikligt med olika typer av arbets- och mötesytor: loungemiljöer, konferensrum, ståbord och tysta rum. De är övertygade om att en flexibel arbetsplats kommer att frigöra ännu mer kreativitet och korsbefruktning – till nytta för deras uppdragsgivare.

Bättre tillgänglighet
Digital kommunikation i all ära, men Minnesotas hjärta klappar ändå lite extra för det fysiska mötet. Det nya läget, ett stenkast från Centralstationen, gör det ännu enklare att kika förbi.

Varför inte hänföras av skylinen från takterassen? Eller njuta en frukost tillsammans i deras lounge? Du är varmt välkommen!

Nytt kontor (fr o m 4 september)

Minnesota Communication
Vasagatan 16

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.