Minnesota flyttar till nytt kontor i Stockholm

Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication

Minnesota Communication - Part of Moment Group

En flytt är något man lätt engagerar sig lite extra i. Sällan får man ett bättre tillfälle att städa ut det gamla och lyfta in det nya. Eftersom gänget på Minnesota gärna ser sig som nybyggare, vill de förstås göra det mesta av möjligheten!

Nya möjligheter
Minnesotas nya kontor finns i Convendum – ett co working center som de delar med andra nybyggare: start-ups, hubbar och andra dynamiska aktörer under utveckling. Tillsammans hoppas de på att upptäcka nya affärsmöjligheter, samarbeten och lösningar.

Mer engagemang
De har valt bort fasta arbetsplatser. Istället har de rikligt med olika typer av arbets- och mötesytor: loungemiljöer, konferensrum, ståbord och tysta rum. De är övertygade om att en flexibel arbetsplats kommer att frigöra ännu mer kreativitet och korsbefruktning – till nytta för deras uppdragsgivare.

Bättre tillgänglighet
Digital kommunikation i all ära, men Minnesotas hjärta klappar ändå lite extra för det fysiska mötet. Det nya läget, ett stenkast från Centralstationen, gör det ännu enklare att kika förbi.

Varför inte hänföras av skylinen från takterassen? Eller njuta en frukost tillsammans i deras lounge? Du är varmt välkommen!

Nytt kontor (fr o m 4 september)

Minnesota Communication
Vasagatan 16

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.