Minnesota flyttar till nytt kontor i Stockholm

Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication

Minnesota Communication - Part of Moment Group

En flytt är något man lätt engagerar sig lite extra i. Sällan får man ett bättre tillfälle att städa ut det gamla och lyfta in det nya. Eftersom gänget på Minnesota gärna ser sig som nybyggare, vill de förstås göra det mesta av möjligheten!

Nya möjligheter
Minnesotas nya kontor finns i Convendum – ett co working center som de delar med andra nybyggare: start-ups, hubbar och andra dynamiska aktörer under utveckling. Tillsammans hoppas de på att upptäcka nya affärsmöjligheter, samarbeten och lösningar.

Mer engagemang
De har valt bort fasta arbetsplatser. Istället har de rikligt med olika typer av arbets- och mötesytor: loungemiljöer, konferensrum, ståbord och tysta rum. De är övertygade om att en flexibel arbetsplats kommer att frigöra ännu mer kreativitet och korsbefruktning – till nytta för deras uppdragsgivare.

Bättre tillgänglighet
Digital kommunikation i all ära, men Minnesotas hjärta klappar ändå lite extra för det fysiska mötet. Det nya läget, ett stenkast från Centralstationen, gör det ännu enklare att kika förbi.

Varför inte hänföras av skylinen från takterassen? Eller njuta en frukost tillsammans i deras lounge? Du är varmt välkommen!

Nytt kontor (fr o m 4 september)

Minnesota Communication
Vasagatan 16

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!