Minnesota flyttar till nytt kontor i Stockholm

Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication

Minnesota Communication - Part of Moment Group

En flytt är något man lätt engagerar sig lite extra i. Sällan får man ett bättre tillfälle att städa ut det gamla och lyfta in det nya. Eftersom gänget på Minnesota gärna ser sig som nybyggare, vill de förstås göra det mesta av möjligheten!

Nya möjligheter
Minnesotas nya kontor finns i Convendum – ett co working center som de delar med andra nybyggare: start-ups, hubbar och andra dynamiska aktörer under utveckling. Tillsammans hoppas de på att upptäcka nya affärsmöjligheter, samarbeten och lösningar.

Mer engagemang
De har valt bort fasta arbetsplatser. Istället har de rikligt med olika typer av arbets- och mötesytor: loungemiljöer, konferensrum, ståbord och tysta rum. De är övertygade om att en flexibel arbetsplats kommer att frigöra ännu mer kreativitet och korsbefruktning – till nytta för deras uppdragsgivare.

Bättre tillgänglighet
Digital kommunikation i all ära, men Minnesotas hjärta klappar ändå lite extra för det fysiska mötet. Det nya läget, ett stenkast från Centralstationen, gör det ännu enklare att kika förbi.

Varför inte hänföras av skylinen från takterassen? Eller njuta en frukost tillsammans i deras lounge? Du är varmt välkommen!

Nytt kontor (fr o m 4 september)

Minnesota Communication
Vasagatan 16

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.