Minnesota har flest uppdrag nominerade i Gyllene Hjulet

Brand Engagementbyrån Minnesota är den byrå som har flest uppdrag nominerade i tävlingen Gyllene Hjulet som arrangeras av SES, Sponsrings och Eventsverige. Minnesota, som nyligen summerade sitt bästa år någonsin, rent ekonomiskt, fick hela fem nomineringar tillsammans med kunderna ATG, Försvarsmakten och SEB.

Från Gyllene Hjulet 2017 när Minnesota tillsammans med Fastighetsbyrån vann Årets Interna Event.

Minnesota Communication - part of Moment Group.

- Vi har fokuserat hårt på att vässa oss både strategiskt och kreativt, vilket direkt avspeglas i våra samarbeten och genom nomineringarna i Gyllene Hjulet fick vi nu ett kvitto på att vi är på rätt väg. Konkurrensen i tävlingen har de senaste åren ökat rejält och bara att bli nominerad är en vinst i sig. Sedan får vi se hur många Gyllene Hjul det blir, säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota.

Gyllene Hjulet har hela15 kategorier för att kunna belöna branschens bredd och spänst.

I år är det totalt 58 case som har nominerats och Minnesota har alltså fem av dem;

Årets interna event: SEB Management Conference 2017
Årets hantverk: Försvarsmaktens mässkoncept
Årets event B2C: Försvarsdagen på Gärdet
Årets sponsring: ATGs sponsring av SHL
Årets endorsement: ATGs Drömfond med Peter ”Foppa” Forsberg

- På Minnesota sätter vi engagemanget i fokus, inte bara externt utan givetvis även internt. Våra engagerade medarbetare, som tillsammans med uppdragsgivarna gör det smarta och hårda jobbet, är helt avgörande för våra framgångar, avslutar Andy Pimmeshofer.

Gyllene Hjulet-galan hålls den 26 april på Annexet i Stockholm.

Minnesota Communication grundades 2001 och är Sveriges enda Brand Engagement byrå. Idag har byrån 27 medarbetare och 2017 omsatte Minnesota 90 miljoner kronor. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet fyra gånger tillsammans med Atea, Fastighetsbyrån och Skandia. ATG, HP, KTH, SEB och Försvarsmakten är några andra av de kunder Minnesota har fått förtroendet att samarbeta med. Minnesota ägs av Moment Group. Mer information finns på www.minnesota.se.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.