Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år

Minnesota Communication - part of Moment Group

100 år, 100 talare, 50 timmar non stop. Där har du ramarna för föreläsningsfesten som startar den 17 oktober på KTH och som Minnesota är med och producerar.

- Vi är oerhört glada över att ha fått det här förtroendet, säger Jenni Goldberg, KAM på Minnesota. Vi har gjort mycket kul tillsammans med KTH men att sända dygnet runt under 50 timmar tillhör inte de vanligaste uppdragen.

Allt om KTH:s forskning och forskare kommer att lyftas under ett seminariemaraton som varar över två dygn i streck.Vem som helst kan ta del av programmet som tar upp ämnen som urbanisering, livsvetenskap, rymden, mobilitet, energi, samhällsutveckling, utbildning och lärande, kommunikation och miljö.

Hela programmet livesänds så om man inte orkar kliva upp ur sängen eller vill lämna kontoret så kan man istället klicka in på http://www.kth.se/campus100 och följa när Sabine Höhler pratar om "Spaceship Earth", ett sätt att betrakta vårt jordklot som en rymdfärja, Hedvig Kjellström om AI och kroppsspråk eller Christer Fuglesang om rymden. Till exempel.

— Vi vill hylla vårat campus på sin 100 årsdag genom att bjuda in till ett Marathon av kunskap. Det finns så mycket spännande att berätta och det kändes helt rätt att göra detta i ett utmanande och innovativt format för att spegla verksamheten som pågår KTH campus säger Sanna Cedergren, Mötesstrateg på KTH.

Minnesota håller i programmet och den tekniska lösningen. Förutom seminariemaratonet kommer även en hel del utställningar, labbrundor och annat att äga rum under veckan.

Arbetsgrupp Minnesota:
Jenni Goldberg — KAM
Caroline Pernow — Projektledare
Sanna Hövling — Produktionsledare
Alexandra Guldbäck — Produktionsledare

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues driver Wallmans Group fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.