Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år

Minnesota Communication - part of Moment Group

100 år, 100 talare, 50 timmar non stop. Där har du ramarna för föreläsningsfesten som startar den 17 oktober på KTH och som Minnesota är med och producerar.

- Vi är oerhört glada över att ha fått det här förtroendet, säger Jenni Goldberg, KAM på Minnesota. Vi har gjort mycket kul tillsammans med KTH men att sända dygnet runt under 50 timmar tillhör inte de vanligaste uppdragen.

Allt om KTH:s forskning och forskare kommer att lyftas under ett seminariemaraton som varar över två dygn i streck.Vem som helst kan ta del av programmet som tar upp ämnen som urbanisering, livsvetenskap, rymden, mobilitet, energi, samhällsutveckling, utbildning och lärande, kommunikation och miljö.

Hela programmet livesänds så om man inte orkar kliva upp ur sängen eller vill lämna kontoret så kan man istället klicka in på http://www.kth.se/campus100 och följa när Sabine Höhler pratar om "Spaceship Earth", ett sätt att betrakta vårt jordklot som en rymdfärja, Hedvig Kjellström om AI och kroppsspråk eller Christer Fuglesang om rymden. Till exempel.

— Vi vill hylla vårat campus på sin 100 årsdag genom att bjuda in till ett Marathon av kunskap. Det finns så mycket spännande att berätta och det kändes helt rätt att göra detta i ett utmanande och innovativt format för att spegla verksamheten som pågår KTH campus säger Sanna Cedergren, Mötesstrateg på KTH.

Minnesota håller i programmet och den tekniska lösningen. Förutom seminariemaratonet kommer även en hel del utställningar, labbrundor och annat att äga rum under veckan.

Arbetsgrupp Minnesota:
Jenni Goldberg — KAM
Caroline Pernow — Projektledare
Sanna Hövling — Produktionsledare
Alexandra Guldbäck — Produktionsledare

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues driver Wallmans Group fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.