Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år

Minnesota Communication - part of Moment Group

100 år, 100 talare, 50 timmar non stop. Där har du ramarna för föreläsningsfesten som startar den 17 oktober på KTH och som Minnesota är med och producerar.

- Vi är oerhört glada över att ha fått det här förtroendet, säger Jenni Goldberg, KAM på Minnesota. Vi har gjort mycket kul tillsammans med KTH men att sända dygnet runt under 50 timmar tillhör inte de vanligaste uppdragen.

Allt om KTH:s forskning och forskare kommer att lyftas under ett seminariemaraton som varar över två dygn i streck.Vem som helst kan ta del av programmet som tar upp ämnen som urbanisering, livsvetenskap, rymden, mobilitet, energi, samhällsutveckling, utbildning och lärande, kommunikation och miljö.

Hela programmet livesänds så om man inte orkar kliva upp ur sängen eller vill lämna kontoret så kan man istället klicka in på http://www.kth.se/campus100 och följa när Sabine Höhler pratar om "Spaceship Earth", ett sätt att betrakta vårt jordklot som en rymdfärja, Hedvig Kjellström om AI och kroppsspråk eller Christer Fuglesang om rymden. Till exempel.

— Vi vill hylla vårat campus på sin 100 årsdag genom att bjuda in till ett Marathon av kunskap. Det finns så mycket spännande att berätta och det kändes helt rätt att göra detta i ett utmanande och innovativt format för att spegla verksamheten som pågår KTH campus säger Sanna Cedergren, Mötesstrateg på KTH.

Minnesota håller i programmet och den tekniska lösningen. Förutom seminariemaratonet kommer även en hel del utställningar, labbrundor och annat att äga rum under veckan.

Arbetsgrupp Minnesota:
Jenni Goldberg — KAM
Caroline Pernow — Projektledare
Sanna Hövling — Produktionsledare
Alexandra Guldbäck — Produktionsledare

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues driver Wallmans Group fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.