Minnesotas bästa år någonsin

Minnesota - part of Moment Group. Brand Engagementbyrån Minnesota har just summerat sitt bästa år någonsin. Resultatet 2017 landade på hela 8,7 mkr (4 mkr). Byråintäkten ökade med 23 % från 25,6 mkr 2016 till 31,5 mkr 2017. Omsättningen var 90,4 mkr (75,1 mkr)

- Vi har satsat mer på vårt strategiska erbjudande och med fokus på Brand Engagement.
Vi har alltid varit kända för leveranser i toppklass, men med vässad strategisk och kreativ kompetens har vi nu ett komplett erbjudande på plats, säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota.

Under året förvärvades Minnesota av Moment Group, nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. Byrån hann även med att flytta till nya lokaler på Vasagatan i Stockholm.

- Vi har gjort värdefulla rekryteringar de senaste åren samtidigt som vi har lyckats behålla och utveckla medarbetare som har varit med oss länge, vilket nu har gett full effekt – allt handlar ju om människor, säger Andy Pimmeshofer.

- På Minnesota sätter vi engagemanget i fokus. Den revolutionen som nu pågår är inte digital, den är social och de företag som förstår och drar konsekvenserna av det bygger framtidens starkaste varumärken, avslutar Andy Pimmeshofer.

Förutom att byrån har växt vidare med sina befintliga kunder har även uppdragsgivare som Ellevio, Verisure, Siemens Financial Services och Allergan tillkommit under året.
Minnesota är nominerade på shortlist i Årets Byrå där vinnaren utses i slutet av februari.

För ytterligare information, kontakta:
Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication, 0733-22 43 88, andy.pimmeshofer@minnesota.se

Minnesota Communication grundades 2001 och är Sveriges enda Brand Engagemang byrå. Idag har byrån 27 medarbetare och 2017 omsatte Minnesota 90 miljoner kronor. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet fyra gånger tillsammans med Atea, Fastighetsbyrån och Skandia. ATG, HP, KTH, SEB och Försvarsmakten är några andra av de kunder Minnesota har fått förtroendet att samarbeta med. Minnesota ägs av Moment Group. Mer information finns på www.minnesota.se.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PREMIÄR FÖR NYA KOMEDIN ”BAGAGE” MED ANNIKA ANDERSSON, GUSTAF HAMMARSTEN, EMMA PETERS OCH ROBIN STEGMAR PÅ LISEBERGSTEATERN!1.2.2019 10:37:50Pressmeddelande

Premiärkväll för romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i huvudrollerna på anrika Lisebergsteatern. Redan före premiären är flertalet extraföreställningar släppta och intresset för årets komedisatsning ”Bagage” är stort och spelas fram till den 30 mars 2019!

MEGASUCCÉ FÖR OLA SALO PÅ RONDO - NU SLÄPPS YTTERLIGARE 5000 BILJETTER1.2.2019 10:12:07Pressmeddelande

Torsdagen den 24 januari hade Ola Salo premiär för sin första egna show "It takes a fool to remain sane" på Rondo i Göteborg. Showen hyllades till skyarna av både publik och press. ”Storslaget, Salo” skriver Aftonbladet och ger showen FYRA PLUS. Även Göteborgs-Posten hyllar showen, ger FYRA FYRAR och skriver bland annat ”Ösigt och tajt”. Pressen är enig, Salo och hans ensemble överträffade alla höga förväntningar på showen. Smålandsposten gav FEM I BETYG och skrev att ”Salo levererade som aldrig förr”. Även DN lovordade showen och skrev ”Träffar rätt i hjärtat”.

Uppdatering avseende 2Entertains satsning på den tysktalande marknaden30.1.2019 15:21:39Pressmeddelande

2Entertains satsning på den tysktalande marknaden avbryts i nuvarande format. Satsningens resultatpåverkan på koncernen under fjärde kvartalet 2018 uppgick till -10 msek och totalt för helåret till -17,8 msek. Arbete pågår med att utröna om förutsättningar finns för att, med mindre risktagande, fortsätta satsningen genom att öppna för ett samarbete med ett av Tysklands största produktionsbolag. Resterande kostnader för satsningen i nuvarande format beräknas uppgå till cirka 3 msek.