Minnesotas bästa år någonsin

Minnesota - part of Moment Group. Brand Engagementbyrån Minnesota har just summerat sitt bästa år någonsin. Resultatet 2017 landade på hela 8,7 mkr (4 mkr). Byråintäkten ökade med 23 % från 25,6 mkr 2016 till 31,5 mkr 2017. Omsättningen var 90,4 mkr (75,1 mkr)

- Vi har satsat mer på vårt strategiska erbjudande och med fokus på Brand Engagement.
Vi har alltid varit kända för leveranser i toppklass, men med vässad strategisk och kreativ kompetens har vi nu ett komplett erbjudande på plats, säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota.

Under året förvärvades Minnesota av Moment Group, nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. Byrån hann även med att flytta till nya lokaler på Vasagatan i Stockholm.

- Vi har gjort värdefulla rekryteringar de senaste åren samtidigt som vi har lyckats behålla och utveckla medarbetare som har varit med oss länge, vilket nu har gett full effekt – allt handlar ju om människor, säger Andy Pimmeshofer.

- På Minnesota sätter vi engagemanget i fokus. Den revolutionen som nu pågår är inte digital, den är social och de företag som förstår och drar konsekvenserna av det bygger framtidens starkaste varumärken, avslutar Andy Pimmeshofer.

Förutom att byrån har växt vidare med sina befintliga kunder har även uppdragsgivare som Ellevio, Verisure, Siemens Financial Services och Allergan tillkommit under året.
Minnesota är nominerade på shortlist i Årets Byrå där vinnaren utses i slutet av februari.

För ytterligare information, kontakta:
Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication, 0733-22 43 88, andy.pimmeshofer@minnesota.se

Minnesota Communication grundades 2001 och är Sveriges enda Brand Engagemang byrå. Idag har byrån 27 medarbetare och 2017 omsatte Minnesota 90 miljoner kronor. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet fyra gånger tillsammans med Atea, Fastighetsbyrån och Skandia. ATG, HP, KTH, SEB och Försvarsmakten är några andra av de kunder Minnesota har fått förtroendet att samarbeta med. Minnesota ägs av Moment Group. Mer information finns på www.minnesota.se.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.