Minnesotas bästa år någonsin

Minnesota - part of Moment Group. Brand Engagementbyrån Minnesota har just summerat sitt bästa år någonsin. Resultatet 2017 landade på hela 8,7 mkr (4 mkr). Byråintäkten ökade med 23 % från 25,6 mkr 2016 till 31,5 mkr 2017. Omsättningen var 90,4 mkr (75,1 mkr)

- Vi har satsat mer på vårt strategiska erbjudande och med fokus på Brand Engagement.
Vi har alltid varit kända för leveranser i toppklass, men med vässad strategisk och kreativ kompetens har vi nu ett komplett erbjudande på plats, säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota.

Under året förvärvades Minnesota av Moment Group, nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. Byrån hann även med att flytta till nya lokaler på Vasagatan i Stockholm.

- Vi har gjort värdefulla rekryteringar de senaste åren samtidigt som vi har lyckats behålla och utveckla medarbetare som har varit med oss länge, vilket nu har gett full effekt – allt handlar ju om människor, säger Andy Pimmeshofer.

- På Minnesota sätter vi engagemanget i fokus. Den revolutionen som nu pågår är inte digital, den är social och de företag som förstår och drar konsekvenserna av det bygger framtidens starkaste varumärken, avslutar Andy Pimmeshofer.

Förutom att byrån har växt vidare med sina befintliga kunder har även uppdragsgivare som Ellevio, Verisure, Siemens Financial Services och Allergan tillkommit under året.
Minnesota är nominerade på shortlist i Årets Byrå där vinnaren utses i slutet av februari.

För ytterligare information, kontakta:
Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication, 0733-22 43 88, andy.pimmeshofer@minnesota.se

Minnesota Communication grundades 2001 och är Sveriges enda Brand Engagemang byrå. Idag har byrån 27 medarbetare och 2017 omsatte Minnesota 90 miljoner kronor. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet fyra gånger tillsammans med Atea, Fastighetsbyrån och Skandia. ATG, HP, KTH, SEB och Försvarsmakten är några andra av de kunder Minnesota har fått förtroendet att samarbeta med. Minnesota ägs av Moment Group. Mer information finns på www.minnesota.se.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.