Missa inte Åre 2019 på Winter Show Stockholm!

Förra året drog Winter Show Stockholm 19 000 besökare och det lär inte bli sämre uppslutning i år. Självklart vill Åre 2019 också möta Stockholmspubliken på plats. – Det är självklart för oss att ta chansen att möta denna publik på deras hemmaplan, säger Patrik Svärd.

Åre 2019 kommer vara på plats i Kungsträdgården i Stockholm 10-11 november. Foto: Winter Show Stockholm

Helgen bjuder på riktig skidfest i Stockholm. På årets upplaga av Winter Show Stockholm kan besökarna testa på både skidskytte och att åka i de alpina VM-backarna då Jämtlands två VM-organisationer är på plats i Kungsträdgården hela helgen. VR-glasögonen som finns hos Åre 2019 har varit enormt populära vid tidigare testtillfällen. Den som är sugen på att kasta sig nedför VM-super G:n eller slalombanan är välkommen till Åre 2019 i vårt tält i Kungsträdgården.

– För oss är Winter Show en naturlig samlingsplats för många av våra skidintresserade gäster i Stockholmsregionen. Därför är det självklart för oss att ta chansen att möta denna publik på deras hemmaplan och visa upp vårt event och förhoppningsvis locka folk till att köpa biljetter för att komma och uppleva VM på plats i Åre, säger Patrik Svärd, Sponsor Manager för Åre 2019.

Under helgen går det, förutom att testa VM-backarna, att köpa biljetter till alpina VM, inhandla en VM-mössa eller bara ta en pratstund med representanter från VM-organisationen.

– Vi ska med hjälp av vår aktivering, VR-glasögonen, locka folk till att vilja uppleva hemma-VM på plats i Åre, säger Patrik Svärd.

Även volontärsteamet är på plats i Stockholm under helgen för att inspirera och informera Åre 2019s volontärer om alpina VM under den första av tre kickoffer på lördagen.

– Vi kommer framför allt att prata om värdskap och ta en titt på kommande utbildning. Sen blir det kampsång, mingel och pepp för att motivera alla att göra ett så bra VM-arrangemang som möjligt, säger Madelene Aalto, volontärsansvarig för Åre 2019.

Missa inte Åre 2019 på Winter Show Stockholm!

Öppettider: 10-16.00
Plats: Kungsträdgården
Aktiviteter: skidbackar, längdspår, skridskoåkning, tävlingar och mycket mer. Alla aktiviteter är gratis.
Se mer om schemat här.

Patrik Svärd
patrik.svard@are2019.com

VR-glasögonen, där besökarna kan testa att åka i de backar där det kommer att åkas super G och slalom under alpina VM. Foto: Lisa Johansson