Missa inte invigningen!
45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.
Besöksnäringen är en av världens snabbast växande branscher. Djurgården tar emot över 15 miljoner besökare årligen – fler än till kinesiska muren. Det gör Djurgården till en världsattraktion som ökar i betydelse. De närmast fem åren kommer några av Djurgårdens aktörer att investera över 2 miljarder här, till gagn för Stockholms och Sveriges attraktionskraft. Allt med hänsyn till den unika plats de har att förvalta.
Den 27 oktober presenteras det nya konceptet med en frukost på Royal Djurgården Visitor Center. Medverkar gör Björn Uvaeus, ABBA The Museum at Pop House, Magnus Andersson, Kungl. Djurgården Förvaltning och Camilla Zedendahl, Kungl. Djurgården Intressenter.
Datum:
27 oktober 2017
Tid:
06.30 dörrarna öppnas och frukost serveras
07.00 det framtida arbetet presenteras
Plats:
Royal Djurgården Visitor Center, Djurgårdsbrons Sjöcafé, Galärvarvsvägen 2
OSA:
camilla.zedendahl@djurgarden.net senast den 24 oktober
Kontakt:
Camilla Zedendahl, vd Kungl. Djurgårdens Intressenter, mobil 0709906973
Royal Djurgården - några korta fakta
15 miljoner besökare per år
Djurgårdens aktörer investerar tillsammans över 2 miljarder de närmaste fem åren
Två av Skandinaviens största museer - Skansen och Vasamuseet - finns på Djurgården
850 000 personer besöker årligen konserter på Gröna Lund, Cirkus och Skansen
Årets museum 2017 är Waldemarsudde
Stockholmarna har utsett Junibacken till barnens favoritmuseum 2017
Stockholmarnas favoritmuseum 2017 är Skansen
Tekniska museet har vunnit de internationella priserna Best Cultural Event, International Design Communication Awards, Children in Museums Award och Ecsite Strategic Partnership Award 2016
Oaxen är Stockholms enda krog med 2 stjärnor i Guide Michelin
Ulla Winbladh innehar Bib Gourmand sedan 10 år tillbaka
Bilder
Om
Mitt på den gröna ön Djurgården i Stockholm finns Skansen. En plats som levandegör upplevelser av natur och kultur – nu, då och i framtiden. Stiftelsen Skansen är världens äldsta friluftsmuseum, grundat 1891 av Artur Hazelius, och varje år kommer cirka 1,4 miljoner gäster till oss.
Följ Stiftelsen Skansen
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Stiftelsen Skansen
Gift er bland djuren, i Seglora kyrka eller med utsikt över Stockholm – Drop in-bröllop får ny skrud20.3.2024 10:52:47 CET | Pressmeddelande
Den 15 juni är den uppskattade traditionen “Drop in-bröllop” tillbaka på Skansen. Årets stora nyhet är att alla par som vill gifta sig för första gången kan förboka en tid och en plats för sin vigsel, eller som tidigare år komma spontant och tilldelas en vacker plats på Skansen.
Trollpackor, vårkonserter och äggskola när Skansen firar påsk18.3.2024 07:50:00 CET | Pressmeddelande
Den 28 mars börjar årets påsk på Skansen – ett traditionsfyllt äventyr för alla åldrar. Färdas bakåt i tiden och upplev hur påsken firats förr, gå på vårkonsert, möt trollpackor och påskkärringar, bind en egen kvast eller prova på ukrainsk äggmålning.
Skansen är Sveriges mest hållbara varumärke inom rese- och turismbranschen enligt svenska konsumenter8.3.2024 07:50:00 CET | Pressmeddelande
För andra året i rad har Stiftelsen Skansen utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke inom rese- och turismbranschen. Utmärkelsen baseras på varumärkesstudien Sustainable Brand Index 2024, där konsumenter har fått tycka till om hur hållbara svenska varumärken är.
Skansen lanserar loppis – utökar sin satsning på återbruk27.2.2024 07:50:00 CET | Pressmeddelande
Skansen satsar på återbruk och uppmuntrar till en mer medveten konsumtion när man för första gången någonsin slår upp portarna till en alldeles egen Loppis. Under söndagar i april kommer Skansens tivoliområde och dansbana, Galejan, att fyllas av härligt återbruk för alla gäster.
Skansen prisas av stockholmarna för starkaste varumärke och trivsammaste miljön 202421.2.2024 10:23:49 CET | Pressmeddelande
Stiftelsen Skansen har utsetts till årets ”starkaste varumärke” och "trivsammaste miljön" i Evimetrix årliga undersökning av stockholmarnas favoritmuseum. Dessutom prisas man för sitt arbete med barnperspektivet. Utmärkelser ges till de museer som stockholmarna själva uppskattar mest.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum