Missa inte invigningen!

Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. På fredag blir vi några till!
Djurgården upplyst

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.

Besöksnäringen är en av världens snabbast växande branscher. Djurgården tar emot över 15 miljoner besökare årligen – fler än till kinesiska muren. Det gör Djurgården till en världsattraktion som ökar i betydelse. De närmast fem åren kommer några av Djurgårdens aktörer att investera över 2 miljarder här, till gagn för Stockholms och Sveriges attraktionskraft. Allt med hänsyn till den unika plats de har att förvalta.

Den 27 oktober presenteras det nya konceptet med en frukost på Royal Djurgården Visitor Center. Medverkar gör Björn Uvaeus, ABBA The Museum at Pop House, Magnus Andersson, Kungl. Djurgården Förvaltning och Camilla Zedendahl, Kungl. Djurgården Intressenter.

Datum:
27 oktober 2017

Tid:
06.30 dörrarna öppnas och frukost serveras
07.00 det framtida arbetet presenteras

Plats:
Royal Djurgården Visitor Center, Djurgårdsbrons Sjöcafé, Galärvarvsvägen 2

OSA:
camilla.zedendahl@djurgarden.net senast den 24 oktober

Kontakt:
Camilla Zedendahl, vd Kungl. Djurgårdens Intressenter, mobil 0709906973

Royal Djurgården - några korta fakta