Mister Spex GmbH

Mister Spex: Andreas Eriksson blir ny VD för Nordic Operations

Den 20 april började Andreas Eriksson (47) på Mister Spex i Stockholm som ny VD för Nordic Operations. Han ansvarar för marknaderna i Sverige, Norge och Finland. Erikssons och hans teams är strategiskt inriktade på att vidareutveckla alla logistikprocesser för att bidra till Mister Spexs tillväxtmål i alla länder. Eriksson kommer att rapportera direkt till Chief Operations Officer (COO) Stefanie Budesheim-Wels. Han efterträder Nils Rådström, som har haft befattningen som VD på Nordic Operations i Mister Spex under tre år och som nu lämnar företaget för att möta nya professionella utmaningar. Mister Spex tackar Rådström för ett mycket bra utfört arbete och den stora framgången under denna tid.

Eriksson har arbetat i Lensway Group i mer än tio års tid. Han har alltså värdefull operationell erfarenhet och omfattande branschkunskap. Förutom logistik och produktionsprocesser har hans tidigare yrkeskarriär också haft fokus på områden såsom inköp, kategorihantering och coaching för ledningsämnen. År 2001 fick han sin magisterexamen i maskinteknik och inom tillverkningssystem vid Kungliga tekniska universitetet i Stockholm (Kungliga Tekniska Högskola).

"Mister Spex har fundamentalt förändrat och förenklat sättet vi köper glasögon över hela Europa under de senaste åren," säger Eriksson. "Jag är glad över att vara en del av denna viktiga utveckling. Mitt fokus kommer att ligga på att optimera alla centrala och decentraliserade processer."

Dr. Mirko Caspar, VD för Mister Spex, tillägger: "Vi är övertygade om att vi med Andreas Eriksson och den nya strukturen är mycket väl positionerade för den ytterligare tillväxtfasen i de skandinaviska länderna. Vi vill också tacka Nils Rådström för hans engagemang och lojalitet under de senaste tre åren och önskar honom all lycka till i framtiden."

Katharina Berlet I VP Public Relations I Katharina.Berlet@misterspex.de
Anastasia Hansen I Senior PR Manager I Anastasia.Hansen@misterspex.de